مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛
ضمانت‌های بانکی مشکل جدی در مسیر ساخت پروژه‌های مسکن روستایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است.
کد خبر: ۶۹۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 19 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، حبیب‌الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی تحت حمایت کمیته امداد در خراسان رضوی ساخته‌شده است اما هم بیش از این تعداد موردنیاز است و هم در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی با اعلام اینکه در آستانه فصل سرما و زمستان قراردادیم و 40 هزار خانوار مددجوی روستایی و شهری فاقد مسکن مناسب هستند ادامه داد: ساخت خانه‌های مقاوم در روستاها فواید فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، افزایش سرمایه مادی و اجتماعی مددجویان روستایی و وجود سرپناهی امن و مستحکم در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه ازجمله زلزله، نام برد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: بخشی از روند ساخت واحدهای مسکونی روستایی به اعطای تسهیلات بانکی وابسته است اما هم‌اکنون ضمانت‌های سنگین و سخت بانکی مشکل بزرگی بر سر راه اجرای این واحدها ایجاد کرده است.

وی افزود: این در حالی است که سند خانه می‌تواند به‌عنوان ضمانتی پشتیبان برای تسهیلات بانکی مورداستفاده قرار گیرد درصورتی‌که متأسفانه تاکنون دراین‌ارتباط همکاری لازم با کمیته امداد صورت نگرفته و برای خانه‌دار شدن مددجویان روستایی و حمایت آنان در برابر آسیب‌های مختلف اجتماعی نیازمند عزم و مشارکت جدی در بخش‌های مختلف هستیم.

آسوده ادامه داد: از دولت تقاضا داریم برای تضمین تسهیلات بانکی مسکن روستایی سازوکار تسهیل‌کننده‌ای طراحی کند تا در این زمینه مشکلات موجود مرتفع شود.

وی گفت: هم‌اینک برای ساخت هر واحد مسکن روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به میزان 25 میلیون تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته است.

شایسته ذکر است: کمیته امداد خراسان رضوی بر اساس سیاست‌های حمایتی خود، ارائه بسته‌های تشویقی، ایجاد مسکن و اشتغال مناسب در نگهداشت مددجو در روستا ونیز هدایت مددجویان از شهر به روستاها را مدیریت می‌کند و در حال حاضر بیشترین مددجوی ساکن روستا را دارد که حل مشکل ضمانت‌های بانکی می‌تواند به این امر کمک قابل‌توجهی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار