دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب با حضور مسئولان استان در دبستان دخترانه "سارا" شهر ایلام به برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 19 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در این مراسم اظهار داشت : شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هر ساله از اول مهرماه تا پایان دی‌ماه با توجه به اهمیت آب و تاکید دین مبین اسلام جشنواره آب نخستین واژه، را توسط تمامی شرکت های آب و فاضلاب کشور با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان ها در سراسر کشور برگزار می کند.

 مظاهری افزود: هدف از اجرای این جشنواره ها فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آتی است که باید توجه کنیم که مسئله آب در سالیان اخیر به یک چالش تبدیل شده است و با توجه به بارندگی های اخیر و نباید از مشکلات آب غافل شویم.

رئیس هیات مدیره و  در ادامه افزود: متوسط بارندگی در کشور زیر ۲۰۰ میلیمتر می باشد و این زنگ خطری برای ما و آیندگان است.

وی گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی سرانه استاندارد مصرف آب در شبانه روز برای هر نفر ۱۵۰ لیتر می باشد که در ایران این رقم ۲۲۰ لیتر به ازای هر نفر و در استان ایلام۲۸۰ لیتر می باشد که برای کاهش این مقدار مصرف و اصلاح الگوی مصرف باید فرهنگ سازی کنیم و بهترین زمان برای آموزش همین دوره ابتدایی است چرا که این عزیزان آینده سازان این مملکت و استان خواهند بود.

 مظاهری در خصوص جلوگیری از آلوده شدن آبهای زیرزمینی به احداث شبکه های فاضلاب در استان اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۰ شهرستان استان ، ۶ مرکز شهرستان دارای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب هستند که امیدواریم بتوانیم در سال آینده در باقی شهرستان ها نیز شبکه فاضلاب و تصفیه خانه احداث کنیم که این مهم نتیجه تلاش همکاران در مجموعه آبفای استان بوده است.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این مراسم گفت: این آینده سازان سفیران ما برای اصلاح الگوی مصرف آب در خانواده ها هستند.

وی افزود: باید از آب با چنگ و دندان حفاظت کنیم و دانش آموزان عزیز همانگونه که به عنوان همیار پلیس موفق عمل کردند میتوانند در این زمینه به عنوان سفیران آب نیز تاثیر گذار بوده و در منزل به اشخاصی که بیش از حد آب مصرف می کنند تذکر دهند.

مهردادی خاطرنشان شد: امیدواریم شرکت آب و فاضلاب استان برای این عزیزان به عنوان سفیران آب کارت صادر کند.

در ادامه جلسه معاون بانک کشاورزی طی سخنانی اظهار داشت: بانک کشاورزی همگام با شرکت های آب و فاضلاب در زمینه اجرای الگوی مصرف و فرهنگسازی مصرف بهینه آب اقدماتی انجام داده است و برای کاهش مصرف آب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

این گزارش حاکیست بسته های فرهنگی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب از سوی بانک کشاورزی و بانک مسکن بین دانش آموزان توزیع شد

شایان ذکر است در این مراسم برنامه های متنوعی از جمله نواختن زنگ آب، نمایش طنز و موسیقی ،اجرای سرود توسط دانش آموزان با موضوع صرفه جویی در مصرف آب، مسابقه نقاشی با شعار«آب = زندگی» برگزار شد که 5 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا گردید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار