با استقرار چنین وضعیتی در بازار استان ،اینچنین نتیجه گیری می شود که یک جای کارقطعا می لنگد و برای این وضعیت دو فرضیه متصوریم ؛اول اینکه دستگاههای نظارتی بدلیل کوچک بودن استان وآشنایی ناظران وبازرسان با فروشندگان و شکل گیری رودربایستی و تسامح وتساهل مانع از نظارت وبرخورد شده است . دوم اینکه بازرسان وناظران اصلا به وظیفه خود عمل نمی کنند !
کد خبر: ۶۹۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 20 December 2018

تابناک ایلام::چند وقت پیش بود که بانک مرکزی با انتشار آمار تورم مناطق مختلف کشور ،گرانترین و ارزانترین استانها برای زندگی را اعلام کرد.براساس این آمار، استان ایلام پس از مازندران با نرخ تورم 9/9 گرانترین استان برای زندگی معرفی شد.

موضوع به همین جا ختم نمی شود ،آنچه که بانک مرکزی برای دستیابی به این رتبه بندی استناد نموده است ،آمارهای موجود است که همواره از زمین تا آسمان با واقعیت موجود جامعه در تناقض اند. معلوم نیست در حالیکه نرخ تمامی کالاهای مصرفی وخوراکی در چند ماهه اخیر چند برابر گران شده ودر اقع هیچ کالا وخدماتی از گزند تورم وگرانی درامان نمانده است ،بانک مرکزی چگونه نرخ تورم را این مقدار اعلام کرده است!؟این نکته بماند که خود بصورت جداگانه جای بحث دارد!

چیزی که مردم استان ایلام با جسم وروحشان با آن سروکاردارند و همچون سوهانی روح مردم را می آزارد،گرانی افسار گسیخته نرخ کالا وخدمات است .نکته جالبتر تفاوت فاحش قیمت عرضه کالا وخدمات در بازار شهر ایلام نسبت به سایر شهرستانهای استان وهمچنین نسبت به بازار دیگر مناطق مختلف کشور و مهمتر ازهمه تفاوت قیمت عرضه فروشگاهها نسبت به همدیگراست.

این موضوع نشان می دهد که در استان کوچک ایلام بدلیل برخی فاکتورها نظیر عدم نظارت ورها شدن بازار به حال خود ،در این وسط هرکسی ساز خود را زده وبرای خود نرخ تعیین می کند!این یعنی در سایه رها شدن فرمان نظارتها ،هرکس هر جور که دلش می خواهد قیمت تعیین می کند ودستگاههای نظارتی وبازرسان صنوف مختلف فقط نظاره گرند .

با استقرار چنین وضعیتی در بازار استان ،اینچنین نتیجه گیری می شود که یک جای کارقطعا  می لنگد و برای این وضعیت دو فرضیه متصوریم ؛اول اینکه بدلیل کوچک بودن استان وآشنایی ناظران وبازرسان با فروشندگان و شکل گیری رودربایستی و تسامح وتساهل مانع از نظارت وبرخورد شده است . دوم اینکه بازرسان وناظران اصلا به وظیفه خود عمل نمی کنند !

امروز در خبرها خواندیم که اخیرا در استان محرومی مثل کهکیلویه وبویر احمد که اتفاق از نقطه نظر محرومیت وضعیتی شبیه به استان ایلام دارد اما از حیث رتبه گرانی چهار پله پایین تر از ایلام قرار دارد ،به بهانه گرانی وافسارگسیختگی بازار ،دادستان استان مبادرت به اعلام جرم برعلیه مدیرکل صنعت ،معدن وتجارت استان بعنوان دستگاه متولی نظارت نموده است.

واقعا جای تعجب است در حالی که گرانی سام آور کالا وخدمات خصوصا مواد غذایی و خوراکی دراستان سر به فلک کشیده وبسیاری از خانواده ها رادر تنگنای جدی قرار داده است ،چرا کک هیچ مقام مسئول ونظارتی نمی گزد؟! چرا دستگاههای نظارتی مسئول سر در لاک بی تفاوتی فرو برده وبازار را به حال خود رها کرده اند؟وقتی به یک قلم وظیفه خود یعنی نظارت وکنترل عمل نمی کنند پس بود ونبود آنها چه تفاوتی دارد ؟آیا بهتر نیست تعطیل شده واین همه هزینه هم روی دست دولت نگذارند؟!امیدواریم که پاسخی برای این سوالات داشته باشند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
تمام مسئولین 40 سال درخواب خرسی وزمستانی هستند .احتیاج دارند با چک حسابی ازخواب بیدار شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار