مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با بیان اینکه مسؤولیت امانت است و وظیفه ما امانتداری است، گفت: دشمن تلاش کرد تا لقمه انگاری جایگزین امانتداری شود و برخی فساد اداری که هر از چندگاه گزارش می‌شود از این جایگزینی است.
کد خبر: ۶۹۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 22 December 2018

حسین منفردی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: اهداف پدافند غیرعامل این است که در شرایط عادی که جامعه زندگی روز مره خود را طی می‌کند ضمن حفظ آسایش، آرامش و امنیت حوادث پیش‌بینی و از مخاطرات آن جلوگیری شود ولی ما نسبت به این جایگاه فاصله زیادی داریم.

وی افزود: شناسایی تهدیدها در همه عرصه‌ها، نظامی، شیمیایی، پرتوی، سایبری، زیستی، مردم محور و ... در دستور کار و برنامه‌های پدافند غیرعامل است و اکنون مهم عرصه مردم محور است زیرا اگر در حوزه تهدیدات مردم محور مراقب نباشیم در زمین بدخواهان نظام بازی می‌کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران ایجاد بی‌اعتمادی ملی را از اهداف استراتژی دشمن و بدخواهان نظام دانست و تصریح کرد: بدخواهان در صدد هستند تا مردم را از اعتقادات و حاکمیت جدا کنند.

این مسؤول خاطر نشان کرد: ما آنچه که داریم و به آن افتخار می‌کنیم مردم هستند، دشمنان و بدخواهان نظام سناریوهای متعددی را برای مردم از روستا تا شهر طراحی و برنامه‌ریزی کردند که شاید در خیلی جاها موفق هم بودند.

منفردی با بیان اینکه مسؤولیت امانت است و وظیفه ما امانتداری است، اظهار کرد: دشمن تلاش کرد تا لقمه انگاری جایگزین امانتداری شود و برخی فساد اداری که هر از چندگاه گزارش می‌شود از این جایگزینی است.

وی حاکم شدن تفکر سیستمی بر دستگاه‌ها که با شکل گرفتن پنجره واحد انجام شد را از اقدامات پدافند غیرعامل برای شفافیت و جلوگیری از سردرگمی دانست و افزود: با این اقدام مردم و سرمایه‌گذاران سرگردان نمی‌شوند و البته نظارت همگانی هم وجود دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران رتبه شهرستان نور در حوزه پدافند غیرعامل را 12 و از نظر امتیاز در حد قابل قبول عنوان و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان انتظار می‌رود جایگاه و رتبه شهرستان در استان ارتقاء یابد.

این مسؤول جدا کردن روحانیت از مردم را از دیگر ترفندهای دشمن ذکر و به آماری از سوی ستاد اقامه نماز کشور استناد کرد و گفت: 42 درصد از جوانان ما نماز می‌خوانند که 23 درصد آنها گاهی، 17 درصد در مناسبت‌ها و بقیه دائم نماز می‌خوانند و این به دلیل جدا شدن و فاصله گرفتن است که البته امیدواریم این آمار درست نباشد.

امام جمعه شهرستان نور نیز در این جلسه در سخنانی در باب اخلاق کارگزاران، اظهار کرد: برای تصاحب یک کرسی و جابجایی خود را گرفتار نکنیم به عبارتی برای پست به آب و آتش نزنیم به ویژه اکنون که بحث انتخابات هم استارت زده شد باید مراقبت کنیم.

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی پاکی و صداقت مدیران و مسؤولان را نوعی پدافند غیرعامل دانست و افزود: نیاز جامعه ما امروز ایجاد اشتغال و کاریابی، مهارتورم، تقویت برنامه‌های قرآنی، برجسته کردن نماز جماعت در ادارات، مراکز آموزشی و ... توجه به نماز جمعه و جماعات است.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار