معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه گفت: سیاه نمایی های کاذب، تضعیف فضای کسب و کار و دلسردی کارآفرینان را در پی دارد.
کد خبر: ۶۹۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 23 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر در محل دانشکده ادبیات دانشگاه رازی با حضور جمع کثیری از مسئولین اساتید دانشجویان و پژوهشگران برگزار گردید.

در این مراسم دکتر هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اظهار داشت: در استان دچار مشکلات انباشته و موضوعاتی پارادوکسیکال هستیم که برخی از آنها به مرز رسوب یافتگی رسیده اند و لذا نمی توان انتظار داشت شاخص های منفی که 15 سال است رو به صعود هستند، یک دفعه کاهش یابند.

وي ادامه داد: توسعه‌ موضوعی چند بُعدی است و بدون توجه به دلایل شکل گیری مسائل پیچیده در گذشته، نمی‌توان نسخه‌ای قابل توجه برای آینده ارائه داد.

وي تصريح كرد: "افزایش اشتغال"، "کاهش تورم" و "توزیع درآمد و توجه به اقشار آسیب‌پذیر" سه راهبرد اصلی در حوزه اقتصادی و برنامه های مدیریت ارشد استان است.

وي تاكيد كرد: بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، احیای واحدهای راکد و جذب سرمایه‌های جدید چهار استراتژی برای رفع معضل بیکاری در استان کرمانشاه هستند که با تلاش مستمر در حال پیگیری می باشیم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه گفت: در حالی که برخی بنگاه‌های اقتصادی ما به طور جدی با کمبود نقدینگی مواجه هستند، هزاران میلیارد نقدینگی در جامعه وجود دارد که این نشان می دهد ما نتوانسته ایم ثروت مردم را به سمت تولید هدایت کنیم.

دكتر هدايت حاتمي اظهار داشت: نظام آموزشی استاد شاگردی چهار دهه است که تمام شده و دوران پژوهش محوری دانشگاه ها هم به سر آمده است. دانشگاه‌های معتبر دنیا نسل کارآفرین تربیت می‌کنند و سرنوشت فارغ التحصیلان و خروجی دانشگاه‌ها را رصد می‌کنند.

وي گفت: دانشگاه ها نیز باید از پژوهش های موثر در رشد ثروت و اشتغال حمایت کنند ومطمئنا بخش های مختلف جامعه هم از آن استقبال می کنند.

وي افزود: به اثرگذاری دانشگاه و اساتید باور داریم و نقش اساتید گروه‌ها و مدیران دانشگاه بسیار حائز اهمیت است. ما از نهادسازی در توسعه پژوهش های منجر به کار و تولید و اشتغال حمایت می کنیم. اساتید هم می توانند با گروه سازی از دانشجویان به تشکیل شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها مبادرت ورزند تا در کاهش بیکاری به جامعه کمک کنند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه ادامه داد: طی سه سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان کرمانشاه ۲۰ درصد کاهش یافته و این مسأله با توجه به افزایش کمی و کیفی این شرکت ها در کشور به هیچ وجه برای استان قابل قبول نیست و تا سال آینده باید ۱۰۰ شرکت دانش بنیان توانمند داشته باشیم و هیچ قصوری قابل قبول نمی باشد و گردش مالی ۴۵ شرکت دانش بنیان موجود نیز باید تا سال آینده دو برابر شود و ما هم در تامین الزامات آن کمک می کنیم.

دكتر حاتمي خاطرنشان ساخت: مهمترین راه غلبه بر معضل بیکاری ، بهبود فضای کسب و کار استان خواهد بود و این اتمسفر با سیاه نمایی و ارسال سیگنال های منفی ایجاد نخواهد شد.

وي گفت: در حالی که مقام معظم رهبری با صراحت اعلام فرمودند که دولت تدبیر و امید باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند بر مکر دشمنان فائق آید، چرا برخی افراد از تریبون های خود به تخریب دولت می پردازند و سعی می کنند اعتماد مردم را به دولتی که مورد تایید رهبری نظام است، مخدوش نمایند؟

وي بيان داشت: آیا این افراد که مدام خدمات دولت را نادیده می گیرند و منصفانه قضاوت نمی کنند، می توانند خود را در راستای منافع استان معرفی نمایند؟

وي گفت: کدام معضل و مشکل استان با چنین موضعگیری ها و سیاه نمایی هایی مرتفع شده است؟ آیا این گونه می توان انتظار داشت که با این سیاه نمایی ها فضای کسب و کار بهبود یابد و سرمایه گذاران به استان ما بیایند و اشتغال ایجاد کنند؟

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه ادامه داد: اگر مهمترین مشکل ما کاهش بیکاری است چرا برخی افراد موثر برای آن تلاش نمی کنند و به مسائل بی اثر می پردازند.

دكتر حاتمي تصريح كرد: برای رفع مشکل بیکاری، همه بخش ها چه دانشگاه چه علما و چه نمایندگان برای حل مشکلات این استان وظیفه دارند که در کنار دولت تلاش نمایند و این چنین نیست که فقط قوه مجریه را پاسخگوی مشکلات موجود بدانند .

وي بيان داشت: تا زمانی که یک صدای واحد و منسجم از استان برنخیزد و همه گروه های مرجع، به ایجاد اتمسفر مثبت در فضای استان نپردازند ما نمی توانیم امیدوار باشیم که کرمانشاه از مشکلات موجود رهایی یابد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار