نماینده ولی فقیه در استان ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خروجی دانشگاه های ما متناسب با نیازها نیست و هدف جوانان از پذیرش در دانشگاه تنها مدرک گرایی است که با این نگاه موفق به ایجاد اشتغال برای خود نمی شوند.
کد خبر: ۶۹۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 23 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تباردر دیدار با مدیران دستگاه های اجرایی حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید برای رفع مشکلات بیش از پیش تلاش کرده و از هرگونه جناحی عمل کردن در راستای توسعه استان خودداری کنند.

وی یکی از دغدغه های بجای مدیران دستگاه های اجرایی را رسیدگی به امور مردم دانست و افزود: در هر جامعه ای ضریب امید به زندگی بر مبنای کارها و اقداماتی است که مدیران انجام می دهند که اگر این امید بوسیله مدیران تزریق نشود ناامیدی در جامعه افزایش می یابد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده استان بیکاری و اشتغال است، گفت: مدرک گرایی و تحصیلات مانعی برای کار شده و افراد تحصیلکرده تنها کار و اشتغال را با توجه به مدرک تحصیلی خود تقاضا کرده و تنها کار دولتی مد نظر آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال نگاه به این مقوله باید در استان تغییر کند و با وجود منابع خدادادی ظرفیت های موجود مغفول مانده که با راهکارهای مناسب می توان اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: خروجی دانشگاه های ما متناسب با نیازها نیست و هدف جوانان از پذیرش در دانشگاه تنها مدرک گرایی است که با این نگاه موفق به ایجاد اشتغال برای خود نمی شوند.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام ادامه داد: باید از ظرفیت متخصصان در بخش های مختلف استفاده کرد و برای رفع نیاز استان همه مدیران با یک تلاش دسته جمعی و ارائه راهکار این معضل را رفع کنند.

مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی ایلام نیز در این دیدار گفت: مدیران دستگاه های اجرایی ما ماموریت های خطیری برای تحقق عدالت اجتماعی در استان دارند و هر آنچه که در جامعه با آن درگیر هستیم به نوعی در ترکیب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.

شکراله شیرخانی در خصوص بیکاری در استان ایلام افزود: 11.8 درصد مردم ایلام بیکار هستند اما تعداد بیکاران بیش از اعلام مرکز آمار است

وی تصریح کرد: با وجود 160 هزار خانوار در استان اگر از هر خانواری 2 نفر بیکار باشد این آمار به 80 هزار نفر خواهد رسید.

شیرخانی با بیان اینکه بستری که بتواند این تعداد بیکار را پوشش دهد وجود ندارد، گفت: تاکنون یک هزار و 80 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار جویندگان کار و کارآفرینان قرار گرفته و سه هزار و 600 شغل نیز ایجاد شده است.

وی یادآور شد: برای اشتغال پایدار بخش خصوصی باید به یاری بخش دولتی آید و مردم نیز دیدگاه خود را نسبت به مقوله کار و اشتغال تغییر دهند و تنها دولت را مسئول ایجاد شغل ندانند بلکه باید از ظرفیت این بخش استفاده شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار