استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این که مدیران حوزه اقتصادی استان باید با یکدیگر ید واحد باشند، از بانک ها خواست در مسیر عملیاتی شدن برنامه های دولت حرکت کنند و نکاتی شامل حل مشکلات در زمان مقتضی خودش، اهمیت ورود بانک های خصوصی به مسائل توسعه ای استان، توجه به گمرک برای جلب نظر سرمایه گذار، نظرخواهی درخصوص سند توسعه استان و تسهیل در امر بروکراسی اداری را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۶۹۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 24 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در نشستی با مدیران حوزه اقتصاد و دارایی استان و اعضای کمیسیون هماهنگی بانک های استان و مدیران بیمه ها اظهار داشت:وضعیت فعلی کشور به ویژه در حوزه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست بنابراین اگر قرار بر انجام کاریست، باید نخست حوزه اقتصادی ساماندهی پیدا کند تا از این طریق آثار آن را در بخش هایی مثل کشاورزی و رفاه مردم شاهد باشیم. 
وی در ادامه افزود: با وجود تدابیر دولت تدبیر و امید در راستای کاهش فشارهای ناشی از تحریم، بازهم نیازمند تغییر نگاه و دیدگاه مدیران نسبت به وضعیت کشور هستیم.
شجاعی تصریح کرد:کسانی که در این شرایط اقتصادی کشور اقدام به گرانفروشی و احتکار می کنند، قابل بخشش نیستند زیرا چنین افرادی رعایت حال نظام و دولت را ندارند و این در حالیست که مدیران باید از حداکثر اختیارات خود به نفع مردم و با تدبیر استفاده کنند.
استاندار در ادامه سخنان خود خطاب به مجموعه بانک های استان گفت: بانک ها باید کار تیمی خوبی را ارائه دهند و نباید مسیرها متفاوت باشد زیرا موجب توقف کار می شود لذا تمامی مدیران باید بایکدیگر هم افزایی داشته باشند و کار تیمی به معنای این است که چگونه تصمیم بگیریم و در چارچوب قوانین و مقررات درست عمل کنیم.
شجاعی خاطرنشان کرد: ارقام کمّی بانک ها یک بحث جداگانه است اما چگونگی کیفیت اعتبارات و هزینه کردن آن حائز اهمیت است و یک مدیر بانکی باید با درایت خود کیفیت اعتبارات را در شعبات اعمال کند زیرا این که در این مسیر تا چه اندازه توانسته برنامه های نظام و دولت را پوشش دهد، برای ما بسیار بااهمیت است.
وی نقش مدیران اقتصادی را در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی مهم دانست و گفت:شما مدیران اقتصادی می توانید از تجربیات و اختیارات خود با تاکید بر قوانین و مقررات در راستای برندسازی و همراه با تشویق ها و معافیت ها و حذف بروکراسی اداری استفاده کنید تا سرمایه گذار رغبت به سرمایه گذاری در این استان داشته باشد. شجاعی تاکید کرد: استان  امن و آسان برای سرمایه گذاری باید به برند خراسان شمالی تبدیل شود.
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: گمرک استان باید مسیر سبزی برای سرمایه گذاران باشد زیرا گمرک نقش مهمی برای جذب بخش خصوصی دارد تا شاهد تحقق توسعه و رشد استان باشیم.
وی تصریح کرد: اگر تمام امور در زمان خودش انجام شود، دیگر نباید شاهد رتبه های آخر در شاخص ها باشیم.
وی هم چنین نقش بانک های خصوصی را مهم خواند و گفت: منابع بانک های خصوصی باید در راستای منافع استان و مردم باشد بنابراین نقش این بانک ها برای ما حائز اهمیت است.
شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: شما مدیران باید با تجربه، مدیریت و علم خود مسائل استان را حل کنید تا در  کشور برند و الگو شویم و راه برای ورود سرمایه گذاران باز شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار