مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام:
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: سالانه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی درپالایشگاه گاز ایلام تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۹۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 25 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ شهریار داری پور اظهار داشت: سالانه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز طبیعی درپالایشگاه  گاز ایلام تولید می شود که به عنوان مصرف خانگی و صنعتی در استان ایلام و استانهای غرب کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: سالانه بیش از 70 هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام تولید می‌شود که علاوه بر مصرف شرکت‌های داخلی، به خارج نیز صادر می شود.

وی با اشاره به اتان، گاز مایع خام و میعانات گازی تولیدی شرکت پالایش گاز ایلام افزود: گاز مایع خام و میعانات گازی تولیدی شرکت پالایش گاز ایلام به عنوان خوراک پتروشیمی برای تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالاتر در آینده به پتروشیمی ایلام تحویل داده می‌شود.

داری پور دریافت گاز خام تولیدی نفت و گاز غرب از چاه‌های تنگ بیجار و تولید گاز طبیعی و تزریق به خط انتقال گاز غرب کشور را از اهداف شرکت پالایش گاز ایلام دانست و یادآورشد: پالایشگاه گاز ایلام یکی از پالایشگاه‌های مدرن و پیچیده کشور همراه با محصولات متنوع است و تصفیه و فرآورش ترش‌ترین گاز کشور در این پالایشگاه انجام می‌شود.

تولید گاز مایع خام، میعانات گازی و اتان برای خوراک پتروشیمی ایلام و تولید گوگرد در سال 1386  مورد نظر مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام بود که در این ارتباط یادآورشد:  خوراک این پالایشگاه از تنگ بیجار به میزان 6.8 میلیون متر مکعب در روز تامین می شود.

 وی  افزود: از این مقدار 5.6 میلیون مترمکعب تبدیل به گاز طبیعی شهری که از طریق خط لوله سراسری برای مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرا‌می‌گیرد.

داری پور با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام طی چند سال فعالیت خود برای انجام تعمیرات، بهره‌برداری، ساخت تجهیزات و غیره، نیروهایی را آموزش داد، تا بتواند در موقع ضرورت از توان آنها استفاده کند‌ تصریح کرد: این شرکت در زمینه‌های مختلف با استفاده از توان داخلی و متخصصان مجرب توانسته بدون اتکا به خارج روز به روز قله‌های ترقی را طی کند./ح

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار