رئیس علوم پزشکی ایلام از تجهیز بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) شهر ایلام به بخش شیمی درمانی برای کمک به بیماران سرطانی خبر داد.
کد خبر: ۶۹۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 27 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر کریم همتی  در حاشیه افتتاح چندین طرح درمانی ایلام اظهار داشت: افزون بر سه میلیارد ریال برای تکمیل بخش اورژانس سرپایی و بستری بیمارستان مصطفی خمینی شهر ایلام در گستره یک هزار و 200 متر مربع هزینه شده است.

وی افزود: این بخش جدید دارای 18 تخت بستری و یک تخت سی. پی. آر فعال است که در صورت نیاز می توان بیماران را برای مدت کوتاهی در این بخش بستری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در حاشیه افتتاح بخش شیمی درمانی بیمارستان مصطفی خمینی شهر ایلام تاکید کرد: این بخش شامل 12 تخت بستری و سرپایی است و تمام بیماران سرطانی و دیگر بیماران نیازمند شیمی درمانی استان می توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

همتی هزینه راه اندازی این بخش را 35 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ایلام تنها استان فاقد بیمارستان شیمی درمانی در کشور بود از این رو بیماران نیازمند شیمی درمانی به استان های همجوار مراجعه می کردند که امروز با راه اندازی أین بخش مشکلات این افراد رفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام همچنین در حاشیه مراسم افتتاح اورژانس هوایی گفت: اورژانس هوایی استان با اختصاص یک فروند بالگرد، و 2 خلبان در محل فرودگاه ایلام بهره برداری و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی یادآور شد: این بالگرد از نوع بی. کیو 117 و از بهترین هلی نمونه های موجود کشور است که در اختیار استان قرار گرفته و قابلیت حمل همزمان چهار بیمار را دارد.

همتی گفت: استان ایلام با وجود توپوگرافی جغرافیایی و کوهستانی بودن بیشتر نواحی آن برای مواقع بحرانی و اورژانسی نیازمند بالگرد و اورژانس هوایی است.

مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اعتبار خرید این بالگرد را 600 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: هزینه هر سورتی پرواز بین 100 تا 150 میلیون ریال است که برای بیماران رایگان بوده و هیچ وجهی از بیمار گرفته نمی شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار