چیزی که واضح است این پاره ای از تعمیرات فقط به هنگامه بارش نزولات آسمانی یقه شبکه آبرسانی ایلام از چشمه های گل گل را می چسبد و گویا شبکه فشل وقدیمی آبرسانی هم مزید بر علت شده است .حال سوال اینجاست که چرا مسئولین آبفای استان یکبار برای همیشه تکلیف این تعمیرات را یکسره نمی کنند تا هر باره با حرکت به سوی پاره ای از تعمیرات ،برای مردم شهر مشکل آفرین نشوند؟!
کد خبر: ۶۹۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴ 28 December 2018

تابناک ایلام::نوشتن این اطلاعیه بسیار ساده است و از بس تکراری شده که عادی هم جلوه می کند "با توجه به پاره ای تعمیرات بر روی ایستگاههای پمپاژ آب چشمه گل گل ،آب مناطقی از شهر ایلام قطع می شود"!

بله! این اطلاعیه ای است که بارها وبارها از سوی مدیران آب وفاضلاب شهری ایلام به همین سادگی ودر فضای مجازی منتشر می شود. موضوع ساده است ،چند جمله تکراری که البته در پشت خود خروارها سختی ومشقت را برای شهروندان ایلامی نهفته دارد.

با آغاز فصل بارشها در سال جاری هرباره این اطلاعیه بسیار ساده از سوی آبفای ایلام صادر و پشت بند آن یکروز قطعی آب مناطقی از شهر ایلام را به دنبال داشته است .مسئولین این شرکت هم پس از صدور این اطلاعیه با خیال راحت به پاره ای از تعمیرات ! می پردازند و در مخیله خود می پندارند که این چند جمله تکراری کلی برای شهروندان آب به همراه دارد و کمترین آزاری هم متوجه احدی از شهروندان نیست ! چرا که در این شهر وبه یمن نظارتها و فراوانی بازار ،تا دلتان بخواهد آب های بسته بندی شده متنوع وارزان قیمت موجود است !

این موضوع برای همه قابل پذیرش است که هرسیستم فنی که با شبکه برق ،پمپ و دستگاههای مکانیکی ارتباط دارد ،لاجرم نقصان وعیب به سراغش خواهد آمد و وقت گذاشتن برای تعمیر آن امری اجتناب ناپذیر است . از این زوایه که نگاه می کنیم ،قصوری متوجه مدیران آبفا نیست ! به هرحال وسیله است و سوخت وسوز دارد وکسی هم از دقیقه بعد یک وسیله برقی یا مکانیکی خبردار نیست .

اما اگر از زاویه دیگری به این عیب ونقص نظر می افکنیم ،ناگزیر از پذیرش این واقعیت باید عرض کنیم که کلی قصور متوجه مسئولین ابفای شهر ایلام می شود .چرا که این پاره ای از تعمیراتها عمری به درازای چشمه های گل گل و شبکه آبر سانی شهر ایلام دارند !خدا می داند که این پاره ای از تعمیرات کی دست از سر سیستم آب رسانی شهر ایلام و چشمه های گل گل بر می دارند !

چیزی که واضح است این پاره ای  از تعمیرات فقط به هنگامه بارش نزولات آسمانی یقه شبکه آبرسانی ایلام از چشمه های گل گل را می چسبد و گویا شبکه فشل وقدیمی آبرسانی هم مزید بر علت شده است .حال سوال اینجاست که چرا مسئولین آبفای استان یکبار برای همیشه تکلیف این تعمیرات را یکسره نمی کنند تا هر باره با حرکت به سوی پاره ای از تعمیرات ،برای مردم شهر مشکل آفرین نشوند؟!

انتظار مردم شهرایلام از مسئولین آبفا این است که تمهیداتی بیاندیشند که شبکه آبرسانی در معرض سیلاب مستحکم سازی شود تا با هربارشی اینگونه سیستم آبرسانی شهر دچار مشکل نشود ،چرا که با هرپیش بینی بارش برای استان ،در کنار دلهره ناشی از سیلابی شدن مسیل ها وآبگرفتگی معابر شهر !مردم باید دغدغه قطعی ویا کدر  شدن آب آشامیدنی خود را به دیگر دغدغه ها واضطراب های زندگی خویش تجربه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار