استاندار ایلام خبر داد؛
استاندار ایلام گفت: احداث زائرسرای ایلامی ها در مشهد شتاب می گیرد.
کد خبر: ۶۹۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 29 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست هماهنگی احداث زائر سرای استان ایلام در مشهد مقدس در دفتر امام جمعه ایلام ایجاد زائرسرا را موجب آسایش خاطر زائران ایلامی دانست و افزود: مردم ایلام چون مردم اقصی نقاط ایران محب اهل بیت علیهم السلام هستند و آن جزیی از زندگی مردم بحساب می آید.

وی تاکید کرد: کسانی که دارای اعتقادات قوی هستند در تاب آوری مسائل و مشکلات زندگی استقامت بیشتری دارند و کمتر آسیب می بینند.

استاندار ایلام کارهای فرهنگی را یک سرمایه گذاری خوب در جامعه دانست و افزود: هرچه در راستای امورات فرهنگی خوب عمل کنیم درواقع در جهت تقویت و بیمه شدن جامعه حرکت کرده ایم.

سلیمانی دشتکی تشریح کرد: همیشه در مسائل فرهنگی پیش قدم بوده ام و هر کاری از دستم در این حوزه بر آمده انجام داده ام و در خصوص ایجاد زائرسرا علاوه بر مشارکت مردم و خیران، باید راهکارهای قانونی برای کمک به این طرح نیکو انجام دهیم.

وی به کمک چهار میلیارد ریالی در سال گذشته به زائرسرا اشاره کرد و گفت: امسال نیز حدود پنج میلیارد ریال برای زائرسرا اختصاص می یابد و از منابع عمومی استان و ماده 12 هم پنج میلیارد ریال دیگر اختصاص خواهد یافت و البته تخصیص آن بایست 100 درصد باشد.

استاندار ایلام در ادامه ضمن اینکه خواستار کمک گرفتن از موسسات خیریه و بنیاد مستضعفین شد، تصریح کرد: بایست فرصتی برای مشارکت بیشتر مردم و شرکت در این امر خیر فراهم آوریم و از طرفی از خیرین استان و ایلامیان مقیم تهران نیز کمک گرفت.

گفتنی است که زائرسرای ایلامیان در مشهد در زمینی به مساحث 700 متر مربع و در 8 طبقه در فاصله 2 کیلومتری حرم حضرت امام رضا (ع) ساخته می شود که ظرفیت اسکان 250 نفر در شبانه‌روز را خواهد داشت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار