مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام سازمان های مردم نهاد را بازوان توانمند دولت در راستای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی توصیف کرد و گفت: صدور مجوز سمن ها در ایلام 75 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۹۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 31 December 2018

 به گزارش تابناک ایلام ؛ عهدیه طهماسبی  اظهار داشت: تاکنون مجوز فعالیت 433 سمن در حوزه های مختلف اجتماعی و آسیب ها و خیریه ای در استان صادر شده که نسبت به چند سال قبل بیش از 75 درصد افزایش داشته اند.

وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد از اقدامات بسیار خوب و ارزشمند دفتر امور اجتماعی در راستای واگذاری امور به دست مردم هستند و برای پیشگیری و مهار آسیب ها از مشارکت خود مردم بهره می برند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام افزود: امسال قرار است بیش از 200 برنامه در قالب کارگاه، همایش، پیاده رویی، تئاتر خیابانی، مسابقه ، دوره های تاب آوری، حرفه آموزی و ... توسط سازمان های مردم نهاد در شهرستان های مختلف استان و محلات حاشیه ای شهر ایلام برگزار شود.

طهماسبی گفت: یکی از وظایف مهم دفاتر اجتماعی فرهنگی استانداری، افزایش توان و ظرفیت سازمان های مردم نهاد و اجرای سیاست های دولت توسط این سمن ها است که خوشبختانه دولت به خوبی به سازمان های مردم نهاد اعتماد کرده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته در بحث توانمندسازی و واگذاری امور و مسئولیت ها به سازمان های مردم نهاد و جوانان اقدامات بسیارخوبی صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از برنامه های در حال اجرا انعقاد تفاهم نامه با 65 سازمان مردم نهاد استان است که طرح های آنها توسط وزارت کشور تایید شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری بیش از 200 برنامه در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، کودکان کار، مناطق حاد و بحرانی، کارآفرینی اجتماعی، ایجاد نشاط اجتماعی، حقوق شهروندی، تحکیم بنیان خانواده، متکدیان و ... برگزار شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار