در اولین جلسه توجیهی تیم‌های تخصصی بازرسی شهرداری اردبیل مطرح شد؛
مدیر اداره بازرسی شهرداری اردبیل از ایجاد تیم‌های تخصصی بازرسی در مجموعه شهرداری اردبیل خبر داد و گفت: این تیم‌ها با استقرار در حوزه‌های مختلف شهرداری در راستای ارتقا سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی، همیار ما خواهند بود.
کد خبر: ۶۹۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 31 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام سید ابراهیم میرعباس زاده در اولین جلسه توجیهی تیم تخصصی بازرسی که با حضور کارشناسان متخصص حوزه‌های مختلف برگزار شد ، تصریح کرد: هدف از تشکیل تیم تخصصی بازرسی مبارزه با هرگونه فساد احتمالی اداری، رانت و رشوه، اصلاح امورات، کاهش میزان خطا در ارایه گزارشات بازرسی و صیانت از حقوق شهروندی است.

وی با بیان اینکه رضایتمندی در جامعه ای برقرار است که فعالیت‌ها بر مبنای قانون‌مداری باشد، افزود: گاهی عدم آشنایی با قوانین کاری مشکلاتی را ایجاد میکند وبرای رفع این دغدغه، در بخش‌هایی که نیاز به آموزش باشد باید دوره های آموزشی برای بهره‌مندی از قانون در صیانت از حقوق شهروندی برگزار شود.

مدیر اداره بازرسی شهرداری اردبیل ادامه داد: شهرداری اردبیل مصمم به مبارزه با هرگونه فساد اداری است و ما آموزش و پیشگیری را در اولویت قرار داده و آسیب‌هایی را که منافع شهروندان را تهدید می‌کند با کمک این تیم احصا خواهیم کرد.

میرعباس زاده با تاکید بر دوری از اعمال هرگونه سلیقه شخصی در احصای آسیب‌ها وتخلفات اداری گفت: ما برمبنای شایسته گزینی، تعهد و تخصص افرادی را جهت همکاری با بازرسی شهرداری انتخاب کردیم تا این نهاد را تبدیل به سازمانی کارا و اثر بخش کند.

مدیر اداره بازرسی شهرداری اردبیل با اشاره به اینکه تخلفات ارایه شده و گزارش شده باید مستند بر قانون باشد تصریح کرد: ضروری است فرآیندی استاندارد تعریف شود تا بر اساس آن و استناد بر قانون گزارش‌های بازرسی تنظیم شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسین همیار به عنوان چراغ راهنمای کارکنان هستند، گفت: هدف از بازرسی به هیچ وجه مچ گیری و کشف جرم نبوده بلکه صیانت از سرمایه ها و حقوق شهروندی است.

میرعباس زاده افزود: جرم هایی که غیر قابل گذشت هستند و افراد از قانون تخطی کرده اند به مراجع قضایی معرفی شده و ما وظیفه داریم فعالیت های حوزه های مختلف را رصد کنیم.

وی گفت: تیم های بازرسی در گروه های مختلف که هرگروه دارای سرگروه و کارشناس متخصص در حوزه های مختلف اعم مناطق،سازمانها و مدیریت های مختلف فعالیت خواهند کرد.

وی امانت داری را یک اصل مهم در ارایه گزارش ها دانست و افزود: حرمت افراد باید حفظ شده و اصول اخلاقی رعایت شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار