مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره با تاریخ کهن ایلام گفت: گلیم نقش برجسته از نظر اصالت و تولید مهمترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان است.
کد خبر: ۶۹۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 01 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: در استان ایلام چهار هزار و 500 نفر در 52 کارگاه مشغول بافت گلیم نقش برجسته هستند که سالانه سه هزار متر از این نوع گلیم توسط آنان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه این محصول جزو صنایع دستی مهم استان بشمار می رود افزود: این محصول، هولوگرام ملی دریافت کرده و به عنوان سوغات و برند اختصاصی ایلام به عنوان استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: امسال از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استان ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

شنبه زاده یادآور شد: باید فعالیت های گسترده ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی استان انجام تا علاوه بر حفظ و توسعه این صنایع دستی مهم اشتغال و درآمدزایی مناسبی نیز ایجاد شود.

وی اظهار داشت: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنایع دستی استان و همچنین معرفی بیشتر این صنعت در سطح ملی و جهانی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توسعه و ایجاد کارگاه های مختلف تولید این صنایع دستی برجسته در استان رونق گیرد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار