خبرآنلاین:جابه جایی های این روزهای برخی مسئولیت ها گمانه زنی ها درباره تغییرات ریاست آستان قدس و قوه قضاییه را شدت بخشیده است.
کد خبر: ۶۹۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 01 January 2019

طی چند روز گذشته و پس از وفات آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله آملی لاریجانی با حکم رهبرمعظم انقلاب رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان شد و با توجه به پایان یافتن دوران مسئولیت وی در قوه قضاییه گمانه زنی ها مبنی بر تغییر رییس قوه و جایگزینی سید ابراهیم رییسی قوت گرفت.

هرچند که هنوز این موضوع تایید نشده است اما برخی معتقدند با توجه به اینکه انتخاب رییس قوه قضاییه در این دوره قریب به یقین از درون قوه صورت می گیرد محتمل ترین گزینه با توجه به سوابق مشخص و روشن، ابراهیم رییسی خواهد بود و باز این گمانه زنی وقتی شدت بیشتری گرفت که صبح امروز استعفای سید مرتضی بختیاری قائم مقام آستان با سوابق روشن در قوه قضاییه و وزارت دادگستری بعد از ماهها اصرار وی و مخالفت رییسی پذیرفته شد و احتمال حضور وی در قوه را در کنار رییسی تقویت کرد.

از طرفی این سوال مطرح می شود که با رفتن ابراهیم رییسی از آستان قدس چه کسی جایگزین وی می شود؟ در این خصوص هم رسانه های مختلف برخی گمانه زنی ها را مطرح کرده اند. اما آنچه تاکنون به عنوان گزینه های محتمل تر مطرح شده اند سه نفر هستند.

یکی از این گزینه ها آیت الله سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(س) است. نفر بعدی حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران می باشد و نفر دیگری هم حجت الاسلام محمدی سیرت رییس سابق سازمان اوقاف است که به تازگی جای خود را به حجت الاسلام خاموشی رییس سابق سازمان تبلیغات اسلامی داده است.

لذا با همه این اخبار و گمانه زنی ها به نظر می رسد که دو جایگاه مهم آستان قدس رضوی و قوه قضاییه طی هفته های آینده دستخوش تغییراتی خواهند بود که هر کدام دارای جایگاه تاثیرگذاری در رفع حوائج مادی و معنوی مردم دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار