معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام اجرای طرح تفکیک مدارس ابتدایی را از برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: این برنامه تاکنون در 56 مدرسه ابتدایی این استان اجرایی شده است.
کد خبر: ۶۹۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 01 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ امیر مهردادی افزود: با توجه به اضافه شدن پایه تحصیلی ششم در مقطع ابتدایی در نظام جدید آموزشی طرح تفکیک دوره ای مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: مقطع ابتدایی در اجرای نظام دوره ای باید به 2 دوره (3 - 3) تفکیک شود که این طرح تاکنون در 56 مدرسه ابتدایی پر جمعیت بالای 300 دانش آموز این استان اجرا شده است.

معاون آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: توسعه این طرح در مابقی مدارس این مقطع تحصیلی از برنامه های این اداره کل در سال های آینده است و در مدارس پر جمعیت اجرا می شود.

مهردادی با بیان اینکه بیشترین تعداد مدارس اجرا کننده این طرح مربوط به شهر ایلام است، یادآور شد: طی سال های اخیر به علت افزایش جمعیت شهر ایلام مدارس ابتدایی پرجمعیت شده و مجبور به اجرای این طرح شده ایم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام بیان کرد: اگرچه اجرای این طرح به علت گردشی بودن شیفت مدارس برای فرزندان مادران شاغل مشکلاتی را بوجود آورده ولی اکنون شماری از مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه در شهر ایلام بصورت شیفت ثابت صبح فعال هستند.

مهردادی هدف از اجرای این طرح را تفکیک سنی و تقویت تربیت و تحصیل دانش آموزان اعلام کرد و یادآور شد: سیاست این اداره کل اجرای این طرح در همه مدارس ابتدایی است و در صورت وجود فضای لازم در تمامی مدارس ابتدایی پر جمعیت اجرا خواهد شد.

وی اجرای گسترده این طرح را نیازمند وجود فضاهای آموزشی به تعداد مورد نیاز دانست و گفت: در صورت تامین فضا این طرح در تمامی مدارس ابتدایی استان اجرا خواهد شد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار