رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان؛
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت:هزار ورزشکار جانباز و معلول مرد و زن کشور توسط فدراسیون جانبازان و معلولان در عرصه همگانی شناسایی شده اند که از این تعداد 72 هزار نفر فعال و نیمه فعال هستند و 32 هزار نفر نیز در سطح قهرمانی فعالیت ورزشی دارند.
کد خبر: ۶۹۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 05 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حمید صمیمی  اظهار داشت: ورزشکاران جانباز و معلول کشور هرسال بیشترین مدال ها را از رقابت های آسیایی، منطقه ای و جهانی کسب می کنند.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان با ذکر اینکه این فدراسیون در برخی رشته های پارا المپیکی دارای مدال طلا و در جایگاه خاصی قرار دارد، یادآور شد: در برخی از رشته ها از جمله والیبال نشسته در گروه مردان بعنوان قهرمان قهرمانان، در بسکتبال با ویلچر چهارم و در رشته وزنه برداری دوم جهان هستیم و در سطح مسابقات پارا المپیک در رشته والیبال نشسته در جایگاه اول قرار داریم.

وی گفت: 280هزار ورزشکار جانباز و معلول مرد و زن کشور توسط فدراسیون جانبازان و معلولان در عرصه همگانی شناسایی شده اند که از این تعداد 72 هزار نفر فعال و نیمه فعال هستند و 32 هزار نفر نیز در سطح قهرمانی فعالیت ورزشی دارند.

وی اضافه کرد: 22 رشته در فدراسیون جانبازان و معلولان برنامه ریزی شده که از این تعداد 18 رشته در 2 بخش بانوان و آقایان رده های سنی جوانان، بزرگسالان و در برخی رشته ها پیشکسوتان فعال است.

وی در خصوص بانوان ورزشکار در رشته وزنه برداری گفت: طی مکاتباتی با سازمان جهانی از طریق کمیته ملی پاراالمپیک با پوشش بانوان ما در این رشته موافقت شده و امیدواریم این رشته در بخش بانوان نیز فعال و شاهد مدال آوری آنان باشیم.

صمیمی تاکید کرد: به دنبال میزبانی مسابقات وزنه برداری بانوان در سالن تفکیک شده بر اساس اعتقادات و جایگاه ارزشی خودمان هستیم که دراین صورت امکان کسب جایگاه اول وزنه برداری برای ما وجود دارد.

وی به موفقیت ورزشکاران در رشته تیر و کمان اشاره کرد و گفت: در این رشته توانمند و مدال آور هستیم و می توان گفت از 9 مدال که توزیع می شود هفت مدال با جایگاه اول تا سوم درسطح آسیا و جهان مخصوص کشور ما است.

صمیمی همچنین در خصوص رشته های چند معلولیتی افزود: رشته بوچیا یکی از رشته های فعال در فدراسیون برای چند معلولیت ها است و مخصوص افرادی است که سخت ترین معلولیت ها را دارند هرچند جایگاهی در سکو قهرمانی نداریم اما یکی از رشته های با اهمیت و مورد توجه در فدراسیون و وزارت ورزش است.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان افزود: یک هزار و 700 ورزشکار در حوزه چند معلولیتی فعال هستند که اخیرا مسابقات لیگ و قهرمانی کشور آنها نیز برگزارشده است.

به گفته وی رشته تنیس روی میز نیز یکی از رشته های فعال با 900 ورزشکار است که در عرصه تیمی سطح لیگی فعالیت می کنند و در سطح آسیا و جهان مدال های رنگارنگی داریم.

وی با بیان اینکه امسال 60 هزار نفر در حوزه پاراالمپیک جذب شدند، گفت: در تلاش اند که با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه ها بتوان سطح ورزش همگانی را تا نزدیکترین محل زندگی معلولان منتقل کنیم و نزدیکترین جا برای این افراد مکان های مختص کارکنان دستگاه های اجرایی است که ساعاتی از این محل ها را در اختیار فدراسیون بگذارند.

صمیمی افزود: ابلاغیه ای از طریق اداره ورزش به همه ادارات کل اعلام شده که یک فضای مجزا در اختیار ورزش جانبازان قرار دهند و بیشتر استان ها روش های مختلفی را برای اینکار فراهم نمودند و استان های دیگر نیز در حال شناسایی این فضاها هستند.

وی در ادامه گفت: با توجه به تعداد بسیار معلولان و جانباران در استان ایلام حتی آسیب دیدگی کودکان در مناطق آلوده به مین قرار شد از مکانی که برای این افراد در نظر گرفته شده بازدید شود و در شهرستان ها نیز اماکنی برای ما مشخص کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار