مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: : با تکمیل پروژه ها اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بیش از550روستا از اینترنت همراه و یا ثابت در ایلام بهره مند می شوند .
کد خبر: ۶۹۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 05 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس بیرامی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : در استان ایلام بیش از 400 سایت تلفن همراه اپراتور های سه گانه ، یک مرکز MSC و چند مرکز BSC فعالیت دارند که کلیه سایت های 3G/4G از سال ۱۳۹۲ به بعد راه اندازی شده اند.

بیرامی با اشاره به تکمیل 440کیلومتر فیبرنوری شرکت زیرساخت استان تادهه مبارک فجر افزود: بزودی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عملیات توسعه 300کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی استان ایلام آغاز می شود .

وی یادآور شد: از محل اعتبارات USO در سال 95 تعداد 240 روستا به اینترنت پرسرعت روستایی در استان متصل شدند که تعداد 226 روستا دیگر نیز با پیشرفت 60درصدی و با وجود مشکلات موجود بر سر راه ورود تجهیزات ارتباطی به کشور در حال انجام است.

بیرامی با اشاره به اینکه کلیه مراکز شهرستان های استان به شبکه 3G/4G مجهز هستند افزود :این مراکز به فیبر نوری متصل بوده که بسیاری از روستاهای استان نیز از این خدمت برخوردار می باشند.

وی گفت:  بیش از87 درصد جاده های اصلی استان تحت پوشش تلفن همراه می باشند که پوشش تلفن همراه مسیرجاده ای دره شهر به سمت لرستان نیز تا پایان سال تکمیل می گردد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام بیان داشت : بیش از60سایت GSMروستایی همچون منطقه بانسرو در بخش چوار و سایت پله کبود در بخش هلیلان تا خرداد98 به شبکه تلفن همراه اول با اینترنت 2Gیا3G تبدیل خواهند شد.

 وی با اشاره به دستور وزیر محترم ارتباطات وفناوری اطلاعات در خصوص رومینگ ملی افزود: رومینگ ملی از اواخرآبان ماه 97 بین اپراتورها اجرایی شد که هم اکنون نیز این شبکه به صورت گسترده در حال ارائه خدمات درسراسرنقاط موردنیازاستان به مشترکین است .

بیرامی افزود: با تکمیل پروژه ها اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بیش از550روستا از اینترنت همراه و یا ثابت در ایلام بهره مند می شوند .

وی به دستور معاون محترم وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در سفر مورخ 27مهرماه 97 به استان اشاره کرد گفت:،مناطق روستایی انارک، شاران،شهرک توحید و مله مازگ در شهرهای چوار و هلیلان به اپراتورهای تلفن همراه جهت تکمیل پوشش واینترنت ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

بیرامی یادآور شد  : یکی ازاقدامات چشمگیر وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات که پیرو سفرمهندس جهرمی در اسفندماه  97اجرایی گردیداتصال مرزهای جدید چیلات و چنگوله به شبکه فیبرنوری جمعا به طول 60کیلومتر که درشهریور97نهایی شد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار