استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: اجرای طرح جداسازی آب شرب از آب خام برای 26 شهر استان ایلام تعیین شده که باید از این تعداد، شهرهای دارای مشکل اساسی در حوزه آب انتخاب شوند.
کد خبر: ۶۹۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 05 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اظهار داشت: طرح جداسازی آب شرب از آب خام باید با اولویت در شهرستان هایی اجرا شود که دارای بیشترین مشکل و تنش آبی هستند.

وی اجرای طرح جداسازی آب شرب از آب خام برای 26 شهر استان ایلام تعیین شده که باید از این تعداد، شهرهای دارای مشکل اساسی در حوزه آب انتخاب شوند.

استاندار ایلام افزود: بیشترین مشکل آب شرب شهری در شهرستان هایی چون ایلام، ملکشاهی و دهلران است که مردم با قطعی، جیره بندی یا افت فشار آب مواجه هستند و یا برای خانوارها با تانکر آبرسانی می شود.

وی  یادآور شد: اعتبار آب شرب این شهرها باید از محل منابع داخلی، شهرداری ها و نیز اعتبارات ملی تامین شود و در صورتیکه شهرداری ها قادر به تامین اعتبار سهم خود برای اجرای این طرح ها نباشند استانداری از محل منابع خود به کسری بودجه شهرداری ها برای این پروژه کمک می کند.

سلیمانی دشتکی تاکید: پروژه تفکیک آب شرب از آب خام در شهرهای دارای معضل باید در سریع ترین زمان ممکن اجرا شود و همچنین برای تامین آب شرکت پتروشیمی بایستی وضعیت انتقال آب از سد گِلال به این شرکت مشخص شود.

وی یادآور شد: با اجرای پروژه جداسازی آب خام از آب شرب و نیز انتقال شبکه آب رسانی از سد گلال به شرکت پتروشیمی مشکل آب شهر ایلام تا حدود زیادی مرتفع می شود و البته در این طرح باید آب مورد نیاز صنعت، فضاهای سبز و کشاورزی نیز مشخص شود.

استاندار ایلام افزود: یکی از مشکلات اساسی حوزه آب موضوع هدررفت آن است که میزان آن در استان حدود 35 درصد است که این مقدار بیشتر در بافت های مرکزی و قدیمی شهر که دارای تاسیسات و انشعاب آب پوسیده و قدیمی هستند، صورت می گیرد.

وی بر بهسازی سیستم های انشعاب آب در مناطق دارای بیشترین هدر رفت تاکید کرد و یادآور شد: بخش زیادی از این معضل با بهسازی انشعاب ها برطرف می شود.

استاندار ایلام در مورد طرح ملی سازگاری با موضوع کم آبی هم گفت: در این طرح که دور نمای افق آن تا اخر برنامه هفتم توسعه است، باید با اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری، ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، تغییر الگوی کشت، اصلاح شبکه های آبیاری کشاورزی، به سازی شبکه های انتقال آب شرب شهری مشکل کم آبی را مدیریت و ساماندهی کرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید در طراحی و اجرای پروژه ها همه جانبه نگر باشند، گفت: هر گونه نقصان و کاستی در طرح ها موجب بی اعتمادی و نارضایتی مردم و افکار عمومی می شود./م

برچسب ها: آب ، تفکیک ، تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار