معاون اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: تاکنون سرمایه گذاران زیادی برای ایجاد هتل در استان اعلام آمادگی کردند اما بعد از مواجهه با موانع از پیگیری و اجرای طرح منصرف شده اند.
کد خبر: ۶۹۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹ 05 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب درویشی در نشست بررسی واگذاری زمین برای ایجاد طرح هتل پنج ستاره در شهر ایلام اظهار داشت: تاکنون سرمایه گذاران زیادی برای ایجاد هتل در استان اعلام آمادگی کردند اما بعد از مواجهه با موانع از پیگیری و اجرای طرح منصرف شده اند.

وی اظهار داشت: بالا بودن قیمت زمین و طولانی بودن فرآیند واگذاری از مهم ترین موانع اصلی دفع سرمایه گذاران قبلی است.

معاون استاندار ایلام با ذکر اینکه هم اکنون این استان از نظر توسعه گردشگری و ارتباط با عراق و حضور زوار و توریسم دارای وضعیتی پایدار و رو به رشد است گفت: ایجاد هتل مناسب در استان ضروری است.

وی ادامه داد: شهرداری و منابع طبیعی باید ساز و‌کار لازم در تسریع و تسهیل برای واگذاری اراضی مورد نیاز طرح هتل پنج ستاره بی اندیشند.

وی از سازمان راه و شهرسازی و شهرداری ایلام خواست که با مکان یابی مناسب برای ساخت هتل ، روند جذب سرمایه گذار را تسریع کنند.

وی خواستار ایجاد جذابیت برای تسریع در روند جذب سرمایه گذار در استان بر اساس ظرفیت ها و قابلیت های ایلام شد.
درویشی گفت: نباید با طرح محدودیت ها و ایجاد موانع باعث عدم حضور و دفع سرمایه گذاران در استان شویم.

وی اظهار داشت: وظیفه دستگاه های خدماتی است که زیرساخت ها را به مناطقی که نیاز است برسانندتا برای سرمایه گذاران ایجاد جذابیت شود.

وی ادامه داد: برخی شرکت های سرمایه گذاری نیز در استان سابقه پیگیری این موضوع را دارند که چون به تعهدات خود عمل نکرده اند و زمین آنها خلع ید شده است.

درویشی افزود: فرآیند واگذاری زمین به سرمایه گذاری باید به صورت مناسب انجام گیرد که منجر به اجرای طرح و ایجاد اشتغال و انجام تعهد مجری طرح شود.

 در این نشست مقرر شد که مکان یابی در چند نقطه از شهر ایلام با حضور دستگاه های ذیربط برای واگذاری زمین به ایجاد هتل پنج ستاره انجام گیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار