کد خبر: ۶۹۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 06 January 2019

"رشیده طالب" نماینده ۴۲ ساله فلسطینی تبار حزب دموکرات آمریکا روز پنجشنبه در کنگره آمریکا سوگند یاد کرد.

خانواده او در سرزمین‌های فلسطینی مراسم تحلیف وی در کنگره آمریکا را به تماشا نشستند. مراسمی که وی در آن با لباس سنتی فلسطینی‌ها ظاهر شد و به قرآن، کتاب مقدس مسلمانان سوگند یاد کرد.

بسام طالب عموی رشیده می‌گوید: «او از همان ابتدا قول داد که با لباس سنتی فلسطینی در مراسم کنگره حاضر شود و به قرآن سوگند یاد کند. این‌ها در واقع نشانه هویت اسلامی، عربی و فلسطینی او است. رشیدا همچنین قول داده که با هیاتی از کنگره آمریکا به فلسطین بیاید.»

پدر و مادر رشیده طالب، مهاجرانی فلسطینی هستند که در شهر دیترویت زندگی می کنند. پدر رشیده طالب کارگر کارخانه خودروسازی فورد بود.

"رشیده طلیب" نماینده مسلمان مجلس آمریکا به "قرآن جفرسون" سوگند خورد. رشیده طلیب زن مسلمانی که به نمایندگی از ایالت میشیگان به مجلس آمریکا آمده است برای آغاز کار خود به قرآنی سوگند خورد که زمانی به توماس جفرسون سومین رئیس جمهور آمریکا تعلق داشته است.

او و ایلهان عمر، نماینده مینه‌سوتا اولین نمایندگان مسلمان زن در کنگره آمریکا هستند.

رشیده طلیب، نماینده مسلمان مجلس آمریکا به

خانم طلیب که ۴۲ سال دارد گفته است سوگند او به این قرآن برای این است که نشان بدهد مردم آمریکا با تبارهای گوناگون علاقه مشترک به آزادی و عدالت دارند."

به گفته خانم طلیب این موضوع برای او از آن جهت مهم است که بسیاری از آمریکایی‌ها اسلام را با تاریخ این کشور غریبه می‌دانند. در حالی که مسلمانان از همان ابتدا اینجا بودند و اطلاعات برخی از بنیان‌گذاران آمریکا درباره اسلام از نمایندگان امروز مجلس آمریکا بیشتر بود."

بسیاری از نمایندگان مجلس آمریکا، هنگام سوگند برای حمایت از قانون اساسی آمریکا در برابر "تمام دشمنان داخلی و خارجی" انجیل در دست می‌گیرند.

کیث الیسون نماینده مسلمان مجلس ۱۲ سال پیش برای اولین بار به همین قرآن سوگند خورد و در آن زمان با انتقاد جدی از سوی نمایندگان مسیحی آمریکا مواجه شد.

رشیده طلیب، نماینده مسلمان مجلس آمریکا به

این قرآن نسخه‌ای ترجمه شده در دو جلد توسط جورج سیل در سال ۱۷۳۴ است و در حال حاضر در کتابخانه کنگره آمریکا نگهداری می‌شود.

آنگونه که روزنامه واشنگتن پست نوشته است جورج سیل با هدف تبلیغ مسیحیت در کشورهای مسلمان نشین به ترجمه قرآن دست زده بود.

رشیده طلیب، نماینده مسلمان مجلس آمریکا به

رشیده طلیب، نماینده مسلمان مجلس آمریکا به

رشیده طلیب، نماینده مسلمان مجلس آمریکا به

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار