کد خبر: ۷۰۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 06 January 2019
استاندار به دستگاه‌های اجرایی برای دریافت ابلاغیه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در زمینه تعیین طرح‌های اقتصاد مقاومتی یک هفته مهلت داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، استاندار در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با انتقاد از دستگاه‌هایی که هنوز برای مشخص شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی اقدام نکردند، گفت:در صورت تعیین این طرحها، اعتبارات ویژه‌ای که برای آن‌ها مشخص شده، میتواند فرایند اجرای این طرح‌ها را سرعت بخشد.  

علی محمد احمدی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی که پیشرفت کاری بالاتر از ۶۰ درصد دارند اشاره کرد و افزود: اولویت تخصیص بودجه با این طرح ها است.

وی گفت:تکمیل ۳۴ طرح استانی اقتصاد مقاومتی در کنار ۲۷ طرح ملی که تاکنون ابلاغ شده است، می تواند به توسعه استان کمک کند .

احمدی ادامه داد: طرح ۲۰ هزار هکتاری گلخانه‌ی ماهور باشت باید ظرف یک ماه آینده واگذار شود.

وی اضافه کرد:مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی سعی میکنند با کم کاری توپ را به زمین حریف بیندازندند که این رویکرد مانع توسعه استان می شود.
استاندار گفت:مجموعه‌ی مدیریتی و اجرایی استان باید اراده‌ی خود را برای تحقق اهداف طرح‌های اقتصاد مقاومتی سال ۹۶ بیشتر کنند.

احمدی با اشاره به ضرورت تکمیل پل چهارم بشار یاسوج افزود:با وجود قرار گرفتن این طرح در محدوده خدمات شهری شهرداری، به لحاظ اهمیت آن از محل اعتبارات استانی تاکنون ۵۰ میلیارد ریال به اجرای آن کمک شده است.
وی با بیان اینکه تعهدات شهرداری برای اتصال این پل به منطقه‌ی سروک به خوبی انجام نمی شود گفت: در بازدیدی که از این طرح شد پیمانکار افزایش قیمت ارز را عامل کندی طرح دانست، اما این در حالی است که تمام مصالح مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود و افزایش قیمت ارز در سه ماهه اخیر توجیه ناپذیر است.
استاندار همچنین به ظرفیت تهاتر برای پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران اشاره کرد و اضافه کرد: تمام دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند، میتوانند از این ظرفیت، بدهی دولت به پیمانکاران را پرداخت کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: تاکنون ۸۵ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران دستگاه‌های دولتی تهاتر شده است.  
نوروزی افزود: به این منظور از ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی بابت انشعاب عمومی به شرکت برق ۳۵ میلیارد ریال آن تهاتر شده است .
راهزادی مدیرعامل شرکت برق استان در این خصوص گفت: دو شرکت آبفای روستایی و شهری هم بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال بابت خدمات این شرکت بدهکار هستند.
فیلی معاون عمرانی استاندار نیز گفت:علاوه بر بدهی‌های مالیاتی شرایط برای تهاتر ۱۳۵ میلیارد ریال بین بانک‌ها و پیمانکاران فراهم شده است.
در این نشست اعضاء در باره‌ی چگونگی تحقق اهداف طرح‌های اقتصاد مقاومتی گفتگو کردند./ صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار