فرماندار سیروان با اشاره به اینکه نبود طرح جامع شهر لومار مشکلاتی را ایجاد کرده است، تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر لومار باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تصویب این طرح اقدام کنند.
کد خبر: ۷۰۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 08 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ جواد رحیمی مقدم در نشست شورای اداری شهرستان سیروان اظهار کرد: بی توجهی و غفلت در تصویب این طرح مهم به عنوان نقشه راه آینده شهر لومار پذیرفتنی نیست و باید در این زمینه اقدام لازم انجام شود.

وی یادآور شد: بدلیل عدم تصویب طرح جامع شهر لومار امکان بهره مندی از اعتبارهای بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده وجود ندارد.

فرماندار سیروان افزود: اعتبارهای استانی و ملی بسیار خوبی برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است و تمامی مراکز شهرستان ها بهره مند شده اند اما شهر لومار به عنوان مرکز شهرستان سیروان از آن محروم است.

رحیمی مقدم اضافه کرد: از حدود 2 سال پیش که طرح جامع شهر لومار در دست تهیه و تدوین است اما تا کنون اقدامی در راستای تکمیل و تصویب آن توسط شورای شهر و شهرداری انجام نشده است و لازم است در این زمینه اقدام جدی صوت گیرد.

وی تاکید کرد: از مسئولان راه و شهرسازی استان ایلام فرصت محدودی گرفته شده است تا با تصویب طرح جامع شهر لومار، حق مردم این شهر ضایع نشود و این شهر از اعتبارات لازم برای نوسازی و بهسازی فضاهای شهری بهره مند شود.

فرماندار سیروان از تمامی مدیران و مسئولان ادارات خواست: نسبت به پیگیری و اجرای مصوبات سفر استاندار ایلام به این شهرستان اقدام کنند و این کار را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

رحیمی مقدم افزود: اعتبارهای لازم برای اجرای این مصوبات به تفکیک برای ادارات مختلف شهرستان تخصیص یافته و مدیران موظف هستند موانع اجرای آنها را بررسی و رفع کنند.

وی تاکید کرد: به تمامی اداراتی که مصوبات را اجرا نکرده اند فرصتی داده می شود که مشکلات موجود را رفع کنند در غیر اینصورت اعتبارات جابجا شده و در اختیار دیگر ادارات قرار می گیرد.

فرماندار سیروان گفت: در بحث استفاده از خودور و امکانات دولتی، مر قانون باید رعایت شود و قانون نیز در این زمینه به صورت صریح و شفاف هر گونه استفاده شخصی را ممنوع کرده است.

رحیمی مقدم افزود: استفاده از خودروهای دولتی برای انجام امورات مردم و کارهای اداری منعی ندارد اما در صورت استفاده شخصی و خانوادگی برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: عدم استفاده از خودروی دولتی در غیر ساعات اداری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است ضمن اینکه بر اساس قانون نیز جرم محسوب می شود.

فرماندار سیروان اضافه کرد: در بحث انتصاب مدیران و هر گونه استخدام در هر سطحی باید 2 اولویت مهم شامل بومی بودن و ایثارگری مدنظر قرار گیرد.

رحیمی مقدم همچنین با گرامیداشت 19 دی ماه سالروز فتح میمک به عنوان یکی از عملیات های مهم دوران دفاع مقدس از تمامی مدیران خواست: اطلاع رسانی لازم را انجام داده و امکانات مورد نیاز برای حضور مردم این شهرستان در یادواره فتح میمک را مهیا کنند.

وی همچنین از مدیران خواست: در آستانه فرا رسیدن دهه فجر خدمات نظام را به صورت شفاف و به زبان ساده برای مردم بازگو کنند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار