مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام؛
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از معلمان بویژه در مقطع ابتدایی خواست تکالیف مهارت محور را جایگزین مشق شب دانش آموزان کنند.
کد خبر: ۷۰۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 08 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ اسفندیار رستم زاد اظهار داشت : معلمان نباید از روش دادن جریمه های سنگین برای دانش آموزان استفاده و در صورت دریافت گزارش در این زمینه با افراد خاطی برخورد انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص طرح حذف مشق شب دانش آموزان گفت: معلمان تکالیف و تمرین های مهارت محور را از دانش آموزان بخواهند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش ایلام، تکالیفی که معلمان برای ساعت خارج از مدرسه به دانش آموزان می دهند باید متناسب با استعداد و علاقه دانش آموز بوده و در واقع تمرین های مهارتی باشد.

رستم زاد یادآور شد: با توجه به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف تکلیف شب دانش آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی این موضوع به تمامی مدارس ابتدایی استان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس ارائه هرگونه تکلیف و مشق شب از سوی معلمان به دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی در سال تحصیلی جاری ممنوع و بجای آن تکالیف مهارت محور به این دانش آموزان داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام ادامه داد: سن 6 تا 9 سالگی دوره رشد و شکوفایی هر فرد محسوب شده که از محیط خانواده به مدرسه راه پیدا می کند و این محیط باید توام با شادی و خلاقیت و زمینه ساز رشد استعدادهای انان باشد.

رستم زاد گفت: علاوه بر این مدارس ابتدایی حق برگزاری آزمون های درسی و استفاده از کتاب های کمک آموزشی را نداشته و استفاده از این کتاب ها در حین آموزش به دانش آموزان ممنوع است.

از مجموع دانش آموزان ایلام که در سال تحصیلی 98 - 97 تحصیل می کنند 50 هزار و 784 نفر در دوره ابتدایی، 23 هزار و 352 نفر متوسطه اول، 14 هزار و 348 نفر متوسطه دوم رشته نظری، 2 هزار و 424 نفر متوسطه دوم رشته فنی و حرفه ای و 2 هزار و 625 نفر متوسطه دوم رشته کار و دانش هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار