معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور؛
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور گفت: با آغاز طرح یکپارچه دریافت سند حمل بار شهری و حومه ای (باربرگ)، برای نخستین بار از ابتدای دی ماه سال جاری میزان سهمیه سوخت دیزل برای ناوگان باری شهری بالای ده تن براساس باربرگ های صادر شده محاسبه و به ناوگان مذکور تخصیص داده شد.
کد خبر: ۷۰۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 09 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  مهدي جمالي نژاد اظهار کرد: از بيستم آبان ماه سال جاري اخذ باربرگ یا همان سند حمل بار شهری به ازای هر حمل بار در سطح شهر برای تمامی ناوگان باری با ظرفیت بالای ده تن الزامی شد.

وی افزود: با توجه به توافقات صورت گرفته با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران سهمیه سوخت عملکردی براساس باربرگ های اتخاذ شده محاسبه و تخصیص می يابد و سهمیه سوخت پایه این ناوگان به مرور کاهش خواهد یافت.

جمالی نژاد اضافه كرد: سهمیه سوخت عملکردی، میزان سهمیه ای است که براساس باربرگ های صادر شده محاسبه می شود و در صورت عدم مصرف، سهمیه باقی مانده به ماه بعد منتقل خواهد شد.

وي افزود: یکی از الزامات دریافت باربرگ، داشتن پروانه‌ فعالیت برای خودرو می باشد در صورتی که راننده خودرو نیز دارای پروانه اشتغال معتبر باشد، ۱۵ درصد به سهمیه سوخت عملکردی محاسبه شده افزوده می‌شود.

 جمالي نژاد اظهار كرد: به منظور تشريح جزييات موضوعات مرتبط با تخصیص سوخت عملکردی به ناوگان باری درون شهری براساس باربرگ و موضوع پايش شاخص هاي حمل و نقل و ترافيك شهري، دوره آموزشي تخصصي حمل و نقل عمومي و ترافيك 19دي از سوي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور با حضور دبيران شوراي ترافيك شهرهاي استانها، نمايندگان شهرداري هاي مراكز استانها و مديران عامل سازمان هاي حمل و نقل همگاني كشور در تهران برگزار مي شود.

شايان ذكر است مالکان و رانندگان ناوگان برای دریافت پروانه فعالیت و اشتغال می توانند به سایت www.utcms.ir مراجعه نمایند.

مالکان و رانندگان ناوگان باری از دو روش مراجعه به اپلیکیشن تلفن همراه و یا وب سایت به نشانی www.BaarBarg.ir می توانند به ازای هر حمل بار در سطح شهر اقدام به دریافت باربرگ نمایند. همچنین خودروهایی که درجا کار می‌کنند یا مبدا و مقصدهای متعددی دارند، می توانند باربرگ روزانه دریافت نمایند. باربرگ روزانه برای فعالیت های حمل بار طی یک روز مشخص صادر می شود و یک روز اعتبار دارد.

فعالان بخش حمل ونقل بار درون شهری در سراسر کشور می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به سامانه باربرگ به نشانی www.BaarBarg.ir مراجعه یا با شماره 75492000-021 تماس حاصل فرمایند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار