استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: سیاسی باعث می ‌شود تا ارتباط بین مسئولان و دستگاه‌ها با مردم نزدیک‌تر و تسهیل شود.
کد خبر: ۷۰۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 09 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با احزاب و تشکل های سیاسی استان اظهار داشت: تقویت احزاب سیاسی باعث می ‌شود تا ارتباط بین مسئولان و دستگاه‌ها با مردم نزدیک‌تر و تسهیل شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این گونه نشست ها زمینه همدلی و هم افزایی بیشتر را فراهم می کند، افزود: با دوری از اختلافات کوچک همه باید در مسیر توسعه گام برداریم و ضمن بهبود زیرساخت ها، زمینه رشد استان را فراهم آوریم.

استاندار ایلام از تشکیل گروه های مشاور و اندیشه ورز در راستای توسعه استان خبر داد و تاکید کرد: در این مدت نشست های متعددی با رسانه ها ، تشکل ها و افراد صاحبنظر برگزار شد و کمترین نتیجه برگزاری این گونه نشست ها این است که دیدگاههای مثبت را دریافت و در جهت پیشبرد بهتر امور بکار گرفته شود.

استاندار ایلام به بحث کلیات استانی شدن انتخابات و تصویب آن اشاره کرد و گفت: اگر این مقوله استانی شود یکی از نمودهای احزاب خواهد بود.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره تلاش های و اقدام های تیم مدیریتی استان برای توسعه بیان کرد: استان ایلام در بحث اشتغال زایی رتبه 23 کشور را بدست آورد و از نظر جذب اعتبارات اشتغال زایی نیز بسیار خوب عمل کرده است.

وی افزود: در شورای عالی اقتصاد 700 میلیون دلار برای میادین نفتی استان تصویب شد و چهار درصد از این اعتبار برای فعالیت های زیرساختی استان اختصاص یافت که رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: برای پتروشیمی دهلران و ان جی ال هر کدام 500 میلیون دلار اختصاص یافت و نزدیک به دو میلیون دلار در بحث های مختلف ارز به استان اختصاص یافت.

سلیمانی دشتکی با اشاره به جذب اعتبارات در ردیف اربعین استان گفت: تلاش های بسیاری انجام شد تا ردیف اربعین به استان بازگردانده شود و از رقم 170 میلیارد ریال به رقم به 260 میلیارد ریال در سال آینده افزایش پیدا کند.

استاندار ایلام به سفرهای متعدد با مسئولان عالی رتبه کشوری اشاره کرد و یادآور شد: در بحث بازارچه دو مجوز در استان اخذ شد و در طی یک سال زیرساخت های این بازارچه ها نیز تکمیل شد.

وی از تلاش های برای بازگشایی مرز چیلات خبر داد و گفت: در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم و با مشاور آقای جهانگیری در عراق و سوریه مذاکره و دیدار کردیم که مرز چیلات را فعال نماید.

استاندار ایلام از افزایش اعتبار استانی در بودجه 98 خبر داد و اضافه کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات ملی و ملی استانی بیش از 40 درصد و اعتبارات استانی در حوزه عمرانی بیش از 13.8 درصد رشد داشته است و این نتیجه تلاش ها و رایزنی های انجام شده است.

وی افزود: رایزنی های گسترده ای را در سطح ملی انجام گرفته شد و در این خصوص مجموعه مشاوران ملی استان ایلام را در تهران تشکیل دادیم تا بتوانیم رایزنی و قدرت لابی را برای پیشبرد امورات مختلف بکار بگیریم.

در این نشست نمایندگان احزاب و گروه ها دیدگاه های خود را درخصوص مشکلات و موضوعات مختلف استان بیان کردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار