استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: با اقدامات گسترده در بخش های مختلف جهش بزرگ برای توسعه استان ایلام شکل گرفته است.
کد خبر: ۷۰۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 10 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست شورای اداری استان با حضور استانداران سابق ایلام اظهار داشت: انقلاب ما به معنای واقعی در چارچوب مردم سالاری دینی شکل گرفت چراکه همه مسئولان کشور بطور مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: قدرت های بزرگ از جمهوریت و اسلامیت انقلاب اسلامی هراس دارند و در ادوار مختلف به روش های مختلف به دشمنی با ایران اسلامی پرداختند.

استاندار ایلام با اشاره به جهش بزرگ ایلام برای توسعه گفت: امروز شاهد کارهای بزرگی در بخش راه ها، توسعه زیرساخت ها، فرودگاه، سدسازی و ...در استان هستیم.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: 700 میلیون دلار برای توسعه میدان های نفتی مشترک در ایلام اختصاص یافته که چهار درصد این میزان در استان هزینه می شود.

وی ادامه داد: فاز دوم پتروشیمی ایلام، پتروشیمی و ان جی ال دهلران، فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام در دست اجراست و در آینده این استان شاهد توسعه همه جانبه در بخش نفت و گاز و صنایع دستی پتروشیمی می شود.

وی افزود: هم اکنون روزانه 250 هزار بشکه نفت در میدان های نفتی استان برداشت می شود و از طریق خط لوله به آبادان منتقل می شود.

استاندار ایلام اظهار داشت: 95 درصد از جاده ایلام - مهران به بزرگراه تبدیل شده و امسال پنج کیلومتر دیگر به اتمام می رسد و کل مسیر ایلام - مهران - دهلران - اندیمشک به بزرگراه تبدیل می شود.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: ریل قطار با دستور وزیر راه تا قبل از سال در استان عملیات اجرایی آن از سمت اسلام آباد آغاز می شود و این مسیر به مهران ادامه خواهد داشت.

وی گفت: جهش بعدی استان در بخش کشاورزی بوده ، طی سال های اخیر یک هزار و 800 میلیارد تومان برای آبی کردن اراضی کشاورزی هزینه شده و میزان اراضی آبی استان از 75 هزار هکتار به 107 هزار هکتار خواهد رسید.

استاندار ایلام گفت: ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی از توسعه عقب افتاده ولی هم اکنون طرح های بزرگی در این استان شکل گرفته و سالانه 4.5 میلیون نفر از مرز مهران تردد می کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار