رئیس ستاد بحران کشور گفت: 120 میلیون تن انواع مواد غذایی بویژه کشاورزی سالانه در کشور تولید می شود که 36 میلیون تن آن به شیوه های مختلف هدر می رود که فاجعه محسوب می شود.
کد خبر: ۷۰۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ 10 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  اسماعیل نجاردر دومین نشست تخصصی استانداران ادوار استان ایلام با موضوع آب و خاک اظهار داشت: 120 میلیون تن انواع مواد غذایی بویژه کشاورزی سالانه در کشور تولید می شود که 36 میلیون تن آن به شیوه های مختلف هدر می رود که فاجعه محسوب می شود.

وی افزود:استفاده بی رویه از سموم کشاورزی بویژه سموم قاچاق علاوه بر آلودگی محیط زیست در کاهش کیفیت مواد غذایی و تولیدات کشاورزی نیز موثر است.

نجار  با بیان اینکه مشکل آب در ایران به مدیریت منابع آبی بویژه در حوزه کشاورزی و صنعت نیاز دارد، افزود: امسال یک هزار و 200 میلیارد ریال برای کاهش تنش مشکل آب تخصیص یافت.

وی تاکید کرد: در اجرای طرح هایی چون انشعابات آبیاری نوین باید تغذیه سفره های زیرزمینی نیز لحاظ شود و تنها راه خروج از مشکلات کنونی این است که ترمیم طبیعت را به خودش و بدون دخالت عامل انسانی واگذار کنیم تا میزان تخریب ها کاهش یابد.

وی در ادامه ایلام را به واسطه منابع آبی مناسب، خاک حاصلخیز، آب و هوا و اقلیم جغرافیایی مطلوب یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری معرفی کرد و گفت: در استان ایلام بهتر است صنایع تبدیلی و تکمیلی به جای کارخانجات ایجاد شود.

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت:اگرچه اربعین امسال از ابعاد مختلف چون تراکم زیاد جمعیت، بحث کاپیتاژ، طوفان مهران، مسائل ارزی و ... دشواری های خاص خود را داشت اما با مشارکت و همدلی مردم و مسئولان به یک حماسه عظیم مبدل گشت.

  قاسم سلیمانی دشتکی افزود : اینجا لازم است از زحمات تمامی دست اندر کاران به ویژه مردم خوب و محب اهل بیت استان ایلام صمیمانه تشکر کنم.

وی ادامه داد: در اربعین امسال در یک روز بیش از 242 هزار زائر از مرز مهران خارج شدند و این در نوع خود یک رکورد بود.

وی افزود: خوشبختانه با تمهیداتی که در نظر گرفته شد امسال چه از نظر ورود و خروج زوار و چه از بعد روان شدن ترافیک به خاطر چهار بانده شدن مسیرها منتهی به پایانه مرزی مهران شاهد اتلاف وقت کمتر زوار در مسیر ها نسبت به سال های گذشته بودیم.

استاندار ایلام نیز با بیان اینکه ایلام ظرفیت ها و پتانسیل های متعددی در حوزه های مختلف دارد، گفت: آستان قدس رضوی به سهولت می تواند در پروژه های استان سرمایه گذاری کند و در این زمینه باید رایزنی ها با مسئولان آستان قدس برای سرمایه گذاری بیشتر شود.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: مسئولان باید گزارش های خود را بر اساس عملکردهای واقع گرایانه به مردم ارائه دهند تا اقشار مختلف جامعه با فعالیت ها و برنامه های اجرایی دستگاه های مختلف بیشتر از گذشته آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار