رئیس پلیس راه ایلام:
رئیس پلیس راه ایلام گفت: با فرهنگ سازی و آموزش تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی در ایلام هفت درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۰۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 12 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده  اظهار داشت: نقش مواد مخدر و تبعات ناشی از آن و آسیب های مصرف مواد مخدر از اهمیت ویژه ای در جامعه به خصوص برای رانندگان برخوردار است.

وی افزود: در استان ایلام چهار هزار و ۵۰۰ راننده فعال در ناوگان حمل و نقل وجود دارد که در جابجایی بار و مسافر فعالیت دارند، با توجه به نقش مهمی که در حمل و نقل دارند باید این رانندگان از سلامت جسمی روحی و روانی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: لذا پلیس راه انتظامی استان با همکاری اداره حمل و نقل، شورای مبارزه با مواد مخدر و استانداری ایلام با محوریت پلیس راه کلاس های آموزشی به صورت ماهیانه، هفتگی و روزانه برای رانندگان برگزار می کنند.

همتی زاده عنوان کرد: پیشگیری از وقوع تصادفات با ایجاد بستر مناسب برای آموزش و فرهنگ سازی برای رانندگان که کمک شایانی را در زمینه توسعه اقتصاد ‌کشور دارند به صورت مستمر صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که امروزه نقش رانندگان و خطای انسانی بیشتر از سایر عوامل است لذا در این زمینه همکاری سایر دستگاه ها، نهادها و مردم برای کاهش تصادفات ضروری است.

وی افزود: شدت تصادفات در خودروهای سنگین بسیار بالا است و باعث مجروح شدن و فوت سرنشینان خودروهای مقابل می شود، لذا از همه رانندگانی که در ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت دارند تقاضا می شود سرعت مطمئنه را در دستور کار خود قرار دهند و از تخلفات حادثه ساز خودداری کنند.

رئیس پلیس راه ایلام عنوان کرد: سال های گذشته ۱۲ درصد تصادفات در ایلام مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی بود که با فرهنگ سازی و آموزش تصادفات در بحث ناوگان حمل و نقل عمومی هفت درصد کاهش داشته است./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار