مدیر دفتر پرستاری‌ مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سه هزار پرستار در مراکز درمانی دولتی، خصوصی و خیریه قم خدمات ارائه می دهند و بیش از 70 درصد آن ها خانم هستند.
کد خبر: ۷۰۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 12 January 2019

به گزارش تابناک قم، عزت الله براتی افزود: یک هزار و 840 پرستار در بخش های مختلف 6 مرکز آموزشی درمانی تابع دانشگاه علوم پزشکی مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که یک هزار و 740 تخت بستری و ستاره دار در بیمارستان های دولتی قم وجود دارد، نسبت نیرو به تخت در قم 1.1 است.

وی ادامه داد: میانگین کشوری نسبت نیرو به تخت بیمارستانی بین 0.9 تا یک است و استاندارد کشوری نیز 1.8 می باشد.

براتی تصریح کرد: برای رسیدن به استاندارد نسبت نیرو به تخت در بیمارستان های قم، به حدود 650 پرستار و کمک پرستار دیگر در بیمارستان های دولتی نیاز است.

وی با بیان این که800 نیروی پرستار در چهار بیمارستان غیردولتی قم خدمات ارائه می دهند، گفت: در مجموع سه هزار پرستار در بیمارستان های دولتی، خصوصی، خیریه و غیربیمارستانی شاغل هستند.

وی افزود: درحال حاضر پرستاران شاغل در مراکز درمانی کمبود نیرو را با انجام اضافه کاری ها جبران می کنند و امیدواریم در سال آینده، سهمیه مناسبی برای جذب پرستار به قم اختصاص یابد.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به مشکلات پرستاران قم اشاره و بیان کرد: کارانه پرستاران در حدود یک سال گذشته پرداخت نشده است و امیدواریم هر چه سریع تر مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر محقق و کارانه پرستاران پرداخت شود.

وی افزود: صدمات جسمی به ویژه صدمه هایی که به پرستاران خانم وارد می شود از دیگر مشکلاتی است و به دلیل کمبود نیرو، طرح بازنشستگی پیش از موعد پرستاران خانم اجرا نمی شود.

وی اضافه کرد: کمبود نیروی پرستار آقا، پرداخت نشدن یا با تاخیر زیاد پرداخت شدن پاداش پایان کار بازنشستگان حرفه پرستاری، اجرایی نشدن طرح همسان سازی حقوق پرستاران بازنشسته و شاغل و همچنین جذب نکردن پرستاران در هیات علمی از دیگر مشکلات این قشر می باشد.

11 بهمن ماه مصادف با ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار