معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشجویان کانون فعالیت‌های جهادی و بسیج دانشجویی این دانشگاه به بیش از یک‌هزار نفر از روستاهای شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دادند.
کد خبر: ۷۰۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 12 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از فارس،محمدرضا غلامی ، از برگزاری اردوی یک روزه جهادی دانشجویان در شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب خبر داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با اعلام این خبر، افزود: دانشجویان کانون فعالیت‌های جهادی و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در قالب 2 تیم متشکل از پزشکان‌، پرستاران‌، کادر پیراپزشکی و کارشناسان بهداشت با حضور در روستاهای شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب به بیش از یک‌هزار نفر از مردم این مناطق خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دادند.

وی گفت: نیاز مردم مناطق زلزله‌زده با حضور تیم جهادی دانشجویان در هر منطقه‌ بررسی‌ شد، که با اعلام آن به شبکه بهداشت شهرستان‌ها، رفع نیاز خواهند شد.

غلامی در تشریح اقدامات انجام شده در این اردو ، عنوان کرد: معاینه پزشکی، توزیع رایگان دارو، مشاوره مامایی، پایش فشارخون و قند خون، آموزش بهداشت و خود مراقبتی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع و معرفی علائم این بیماری‌ها از جمله اقداماتی است که در این اردوی یک روزه انجام شد.

این مسؤول تاکید کرد: تعدادی از بیماران نیازمند خدمات تخصصی نیز به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این اردوی جهادی، خاطرنشان کرد: این اردو همانند دیگر اردوهای اخیر با هدف افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در مناطق محروم‌، کاهش مصرف بی‌رویه دارو، آموزش بهداشت، مامایی و عوارض دارویی بسیار منسجم و با برنامه از پیش طراحی شده، برگزار شد.

غلامی در پایان، گفت: در حاشیه این اردوی جهادی یک روزه ضمن پایش و ارائه آموزش‌های بهداشتی از جمله بهداشت فردی، دهان و دندان و خودمراقبتی در مدارس این مناطق، پک‌های بهداشتی و فرهنگی بین کودکان زلزله‌زده توزیع شد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار