عضو شورای شهر تهران:
عضو شورای شهر تهران گفت: ۲ ماه دیگر سال تمام می شود اما معاونت حمل‌ونقل و ترافیک هنوز نام رسانه‌های دریافت‌کننده طرح ترافیک خبرنگاری را اعلام نکرده است.
کد خبر: ۷۰۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 13 January 2019
شهرداری هنوز نام رسانه های دریافت کننده طرح ترافیک را اعلام نکرده است

به گزارش «تابناک تهران»؛ حجت نظری در جلسه امروز شورای شهر تهران در مورد عدم شفافیت طرح ترافیک خبرنگاران، طرح نتایج طرح جدید ترافیک و نصب پله‌برقی روی پل‌های عابر و ایستگاه مترو شادمان  به معاونت حمل و نقل ترافیک و مترو تذکر داد.

وی ادامه داد: مسئله نخست، در مورد پل‌های عابر پیاده است. متأسفانه بارها از سوی بسیاری از شهروندان در دیدارهای مختلف و نیز فضای مجازی، مخاطب این انتقاد واقع‌شده‌ام که چرا پل‌های عابر پیاده مکانیزه نیستند یا اینکه چرا پل‌های مکانیزه خراب‌اند. بنده هم این مسئله را به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران منتقل کرده‌ام و هنوز پاسخی مناسب داده نشده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از این پل‌ها، پل عابر مقابل داروخانه 13آبان در خیابان کریم‌خان زند است که بارها در مورد ضرورت مکانیزه شدن آن به طرق مختلف تذکر داده‌شده اما نتیجه‌ای در پی نداشته است. وی یادآور شد: پل‌های عابر مقابل برخی از مراکز خرید و مراکز تجمعی نیز مکانیزه نیست، درحالی‌که افراد زیادی به‌خصوص سالمندان ناچار هستند برای تردد از آن‌ها عبور کنند. همچنین لازم است هنگام خرابی این پل‌ها، در مدت‌زمان کوتاه‌تری نسبت به تعمیر اقدام شود. چراکه گاهی حتی چند هفته پله‌های برقی پلی غیرفعال بوده است.
نظری گفت: مسئله دیگر، پله‌برقی ایستگاه متروشادمان است. همان‌طور که می‌دانید ایستگاه مترو شادمان که درگذشته آزادی نام داشت، از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران است که پس از تبدیل‌شدن به محل تقاطع دو خط چهار و دو، به یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌ها نیز تبدیل‌شده است. اما این ایستگاه مترو فاقد امکانات لازم است. محلی که برای نصب پله‌برقی در این ایستگاه پیش‌بینی‌شده بود، به شکل گودالی خالی باقی‌مانده و شرکت متروی تهران نیز پاسخ قابل قبولی برای آن نداده است. این مسئله یعنی نبودن پله‌برقی و دشواری تردد عابر ین، به مسئله‌ای فرسایشی تبدیل‌شده که مکرراً به ما منتقل می‌شود و لازم است هرچه زودتر فکری نصب این پله‌های برقی صورت گیرد.

وی بیان کرد:‌ از طرف دیگر قسمت قدیمی‌تر ایستگاه شادمان که مربوط به خط دو مترو است، فاقد فضای لازم برای نصب پله‌برقی است و به همین دلیل، چهار دستگاه آسانسور در آن تعبیه‌شده بود که از مدت‌ها قبل، دو آسانسور آن به دلیل عملیات عمرانی اتصال به فضای خط 4 مترو غیرفعال است. البته برخی ایستگاه‌های دیگر نیز مشکلاتی مشابه دارند که لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به تهیه و نصب پله‌برقی و نیز تعمیر آسانسورهای غیرفعال اقدام شود.
این عضو شورا گفت: مورد بعدی مسئله طرح ترافیک خبرنگاران است. امروز که این تذکر را مطرح می‌کنم، حدود دو ماه تا پایان سال 97 باقی‌مانده اما برخلاف شعاری که در مورد شفافیت مطرح شد و به‌رغم آنکه پیش‌تر هم بنده و هم دیگر همکاران تذکر داده بودیم، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک هنوز نام رسانه‌های دریافت‌کننده و نیز تعداد سهمیه هر رسانه را طرح ترافیک را اعلام نکرده است. ضمن اینکه چرا اساساً سازوکار اعطای طرح ترافیک خبرنگاران و عکاسان خبری هنوز نامشخص است و توضیح داده نشده که بر چه اساسی و به چه افرادی طرح ترافیک خبرنگاری داده‌شده است؟
وی خاطرنشان کرد: لذا با توجه به گذشت چند ماه از اجرای طرح ترافیک به شیوه جدید، از معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌خواهم ضمن انتشار موارد خواسته‌ شده، از درآمدهای حاصله و نیز منافع طرح جدید برای مردم شهر گزارشی ارائه دهند تا بر اساس اصل شفافیت، مشخص شود که طرح ترافیک جدید چقدر در کاهش آلودگی هوا و نیز کاهش ترافیک مؤثر بوده و تا چه میزان به اهدافی که به هنگام تصویب طرح تشریح شده بود، رسیده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار