نماینده ولی فقیه در استان؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسئولان نهادهای اجرایی باید ضمن حمایت مالی، امکاناتی و معنوی از هنرمندان و تولیدات آنها، از ظرفیت این اقشار در راستای تنویر افکار عمومی بهره گیری کنند.
کد خبر: ۷۰۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 14 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار  در دیدار با جمعی از هنرمندان استان ایلام جامعه کنونی را بی نیاز از اعجاز هنر و وجود هنرمندان ندانست و اظهار داشت: هنرمندان با هنر خود می توانند در آگاهی بخشی به اجتماع در خصوص مسائلی چون طلاق، اعتیاد‌، بزهکاری، خشونت، معضل بیکاری و ... نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه هنر زیرساخت سایر حوزه ها از جمله اقتصاد و فرهنگ است‌، افزود: با استفاده از پتانسیل هنر باید نگاه های جامعه به مسائل تغییر کند و مقوله هنر برای تکریم انسانیت، تقویت بنیه باورهای دینی، فرهنگی و صیانت از حریم خانواده ها را بکار گیرند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به تهاجم فرهنگی غربی در بین خانواده ها و به ویژه قشر جوان و نوجوان یادآور شد: هنرمندان با هنر خلاقانه خود به یاری باورهای دینی و ترویج مفاهیم ناب الهی در جامعه بشتابند و همین امر مسئولیت خطیر هنرمندان را سنگین تر کرده است.

وی هنر را جذاب و مجذوب کننده دانست و گفت: هنر باعث ماندگاری رویدادهای مختلفی می شود که در قالب زیبای هنر به نسل های آینده انتقال داده می شود، به عنوان مثال عدم ثبت وقایع زمان جنگ تحمیلی در استان ایلام توسط هنرمندان و تصویربرداران باعث مغفولیت این استان در حوزه دفاع مقدس شده است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نباید عرصه بر هنرمندان تنگ شود، تاکید کرد: مسئولان نهادهای اجرایی باید ضمن حمایت مالی، امکاناتی و معنوی از هنرمندان و تولیدات آنها، از ظرفیت این اقشار در راستای تنویر افکار عمومی بهره گیری کنند.

به گفته کریمی تبار جامعه حتی در دورترین و محروم ترین نقاط به اعجاز و ظرافت هنر نیاز دارد، چرا که هنر در تغییر نگرش و حتی شیوه و سبک زندگی افراد و خانواده ها تاثیرگذار است و هنرمندان باید در راستای رسالت هنری خود دغدغه مند مسائلی چون ناهنجاری ها و معضل های عمومی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه هنرمندان ایلامی را مستعد و توانمند در عرصه های ملی و جهانی توصیف کرد و اظهار داشت: هنرمندان این خطه باید از ظرفیت اربعین و مرز مهران برای معرفی توانمندی و شاخصه های استان در حوزه های مختلف و نشان دادن استعداد هنری خود استفاده کنند.

وی به هنرمندان قول مساعد داد که پیگیر خواسته ها و مشکلات آنها در دستگاه های اجرایی باشد و نیز به هنرمندان پیشنهاد داد از ظرفیت مصلی شهر ایلام و نیز حسینیه حضرت زینب (س) متعلق به دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برای برگزاری نمایشگاه استفاده کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: باید شرایط برای فعالیت راحت و بدون دغدغه هنرمندان محیا باشد تا هنرمندان و خانواده های انها از حضور در این وادی پشیمان و سرگشته نباشند و عرصه بر این قشر فرهیخته، خلاق و تاثیرگذار تنگ نشود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار