مدیرکل گمرک استان یزد خبر داد؛
مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به لزوم الکترونیکی شدن فعالیت ها و انجام شفاف کارها گفت: کاغذ از چرخه فعالیت های گمرک یزد حذف شده است.
کد خبر: ۷۰۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 14 January 2019

محمدحسین سلمانی در حاشیه نشست مدیران روابط عمومی دستگاه‌های استانی وزارت اقتصاد د با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: کسی که در این حرفه فعالیت می کند باید دارای تخصص لازم، آشنا به کار رسانه ای و از دانش بالایی برخوردار باشد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه تبادلات اقتصادی و تجاری بر مبنای خدمات الکترونیکی، ادامه داد: هم اینک تمامی خدمات گمرکی اعم از صادرات و واردات در گمرک این استان الکترونیکی است و کاغذ به کلی از گردش کار این خدمات حذف شده است.

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان جهانی گمرک است، اضافه کرد: امروزه تبادلات تجاری و اقتصادی دنیا بر پایه الکترونیکی است و ما نیز برای توسعه تجارت و صادرات و واردات باید بر این اساس حرکت کنیم.

وی الکترونیکی کردن خدمات در حوزه صادرات و واردات را از سیاست‌های و برنامه‌های این اداره کل برشمرد و عنوان کرد: در این زمینه اقدمات اساسی انجام شده و تمامی خدمات الکترونیکی گمرک استان در بستر سامانه‌ای ویژه ارائه می شود.

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه برای توسعه تجارت باید قوانین ملی و بین المللی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: برای اجرایی شدن کامل سیاست الکترونیکی شدن خدمات گمرکی که کاغذ را از سیستم حذف و کار را هم سرعت می بخشد باید زیر ساخت ها و امکانات تقویت و مشکلات و موانع برطرف شود.

سلمانی همچنین از ارائه اظهارنامه گمرکی با طرح های سبز، زرد و قرمز خبر داد و عنوان کرد: کالای اظهارنامه های مسیر سبز و زرد در گمرکات مرزی و کالای اظهارنامه مسیر قرمز در استان مبدا صادرات مورد کنترل و نظارت قرار می گیرد.

وی با اشاره به مناطق ویژه اقتصادی و ویژگی های گمرکی این مناطق گفت: مناطق ویژه اقتصادی بهترین محل برای تولید، صادرات و واردات کالا در استان های غیر مرزی است و قوانین و مقررات گمرکی در این مناطق تقریبا همان قوانین مناطق آزاد مرزی است.

مدیرکل گمرک استان یزد اضافه کرد: واحدهای تولیدی که در این مناطق مستقر می شوند از مزایا و معافیت های گمرکی و مالیاتی برخوردار هستند.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار