مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین:
مدیر کل مدیریت بحران استان طی بیانیه ای اعلام کرد: ساختمان مدیریت بحران استانداری قزوین، پیشگام در طرح ایمن سازی غیر سازه ای ادارات استان است.
کد خبر: ۷۰۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 14 January 2019

 

 

به گزارش تابناک قزوین ، قدرت اله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان دراین حوزه اذعان کرد: جلوگیری از سقوط اشیاء و اجزای غیر سازه ای ساختمانها بوسیله محکم کردن آنها به دیوارها و سقفهاست که با عنوان ایمن سازی غیر سازه ای شناخته میشود، یکی از راهکارهای کاهش خسارات و تلفات در زلزله می باشد.

این مسئول افزود: علی رغم سهولت و کم هزینه بودن این طرح، و کارایی بالای آن در کاهش خسارات وارده در زمان زلزله، متاسفانه مورد سهل انگاری قرار گرفته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان اظهار داشت: متاسفانه درتجربیات تلخ گذشته، شاهد وارد آمدن خسارات و تلفات قابل توجهی در رابطه با سقوط اشیاء در هنگام زمین لرزه بوده ایم که کشته شدن 6 تن از دانش آموزان یک مدرسه شبانه روزی در شهر بم که به واسطه  واژگونی یک کتابخانه صورت گرفت نمونه ای از آن است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ایمن سازی غیر سازه ای  در کنار ساخت و سازهای اصولی  و آموزش و فرهنگ سازی، میتواند تا حد زیادی از بروز خسارت و تلفات جلوگیری کند که در حال فراهم آوردن مقدمات انجام آن در سطح ادارات استان با نظارت اداره کل مدیریت بحران هستیم و برای اولین بار این طرح در ساختمان اداره کل مدیریت بحران انجام گرفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار