مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 46 میلیارد و 460 میلیون ریال به 376 نفر از پیشکسوتان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان استان که از دوم شهریور لغایت اول مهرماه 1397 به افتخار بازنشستگی نائل آمدند واریز شد.
کد خبر: ۷۰۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 15 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی محمد علی واقعی با بیان این که بخشی از این پرداخت ها مربوط به سود سال مالی 96 و مطالبات سهم دولت است، اظهار کرد: سهم‌الشرکه اعضای انصرافی، بازخرید و از کار افتاده نیز به حساب آنها واریز و در خصوص اعضای متوفی هم طبق قانون عمل می‌شود.

 

 مدیر کل آموزش و خراسان جنوبی با بیان این که در بازه زمانی دوم شهریور تا اول مهر ماه 97 صندوق ذخیره قریب 230 میلیارد تومان سهم‌الشرکه به حساب معلمان بازنشسته عضو صندوق کشور پرداخت کرده است، یاد آور شد: همچنین این عزیزان سود دوره 23 مربوط به سالی مالی منتهی به 31 شهریور 1396 و مطالبات سهم دولت تا پایان سال 1390 را دریافت کرده‌اند.

 

وی از پرداخت سهم دولت که از برنامه پنجم توسعه حذف شده بود، به حساب فرهنگیانی که قبلا آن را دریافت نکرده بودند، خبر داد و افزود: میانگین سودآوری سالانه صندوق ذخیره فرهنگیان در طول ٢٢ سال گذشته حدود ١٧ درصد بوده است، به‌طوری که بیش از ٦٠ درصد از مبلغ سهم‌الشرکه پرداخت شده به بازنشستگان مربوط به سودآوری ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه و ٤٠ درصد آن نیز مجموع واریزهای اعضا و دولت بوده‌است.

 

واقعی با بیان این که این رقم تمام دریافتی فرهنگیان بازنشسته مذکور نیست، ادامه داد: سود سال مالی منتهی به ٣١ شهریور 1397 نیز پس از برگزاری مجمع و تقسیم سود در بین اعضا، به حساب این عزیزان واریز و به حساب فرهنگیان عضو نیز منظورمی‌شود. بنابراین لازم است فرهنگیان بازنشسته، حساب بانکی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان را برای واریز سود و مطالبات سهم دولت در مراحل بعد فعال نگه دارند.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: از ابتدای تاسیس موسسه تا کنون 2500 میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شده که بیش از هزار میلیارد تومان آن مربوط به دو سال گذشته است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار