مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از تسریع در اجرای طرح بازآفرینی شهری در هشت شهر استان خبر داد .
کد خبر: ۷۰۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 15 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اصغر کاظمی اظهار داشت: برنامه جامع بازآفرینی شهری ایلام با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی ، هشت شهرداری، 15 دستگاه اجرایی و هشت فرمانداری استان تدوین شده است.

وی با اشاره به بودجه تخصیص داده شده به این استان در حوزه بازآفرینی افزود: سهم دولت (اعتبار شرکت مادر تخصصی بازآفرینی شهری ایران) برای ارائه تسهیلات در حوزه بازآفرینی ایلام 40 میلیارد ریال است که اولویت نخست در این خصوص اتمام طرح‌ هایی است که اکثر آنها پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد داشته و مابقی در بحث مسکن امید هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به تعامل مناسب این اداره کل در بحث اقدام جامع مشترک با دیگر ارگان ‌ها چون فرمانداری، شهرداری و دستگاه های اجرایی استان، تصریح کرد: تعامل بسیار بالا و خوبی با شهرداری‌های استان از جمله شهرداری ایلام وجود دارد.

تصریح کرد: همچنین در راستای بازآفرینی بافت های استان فرسوده اعتباری معادل 200 میلیارد تومان از طرف هشت شهرداری و 100 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی برای احیاء سکونتگاه های غیر رسمی مصوب شده است.

کاظمی اضافه کرد: در نشست های که در این خصوص برگزار شد سهم مشترک مشخص شده و بزودی برنامه اقدام مشترک خود را به همه ارگان‌ها اعلام خوایم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: تعامل خوبی در این باره در استان وجود دارد و با این هماهنگی ‌ها و نیز با همراهی دیگر ارگان‌ها به نظر می‌رسد می ‌توانیم شاهد اقدام مناسبی در حوزه بازآفرینی در ایلام باشیم.

به گزارش ایرنا، توسعه خدمات روبنایی، بهسازی فضاهای محله، ارتقای توانمندی های اجتماعی و اقتصادی، مقاوم سازی و نوسازی بناهای مسکونی از مهمترین اهداف طرح بازآفرینی شهری است که در سطح شهرهای ایلام، مهران، دهلران، زرنه، دره شهر، آبدانان، ارکواز ملکشاهی و سرابله اجرایی خواهد شد.

حدود 50 درصد جمعیت شهری استان ایلام در بافت های فرسوده یا سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند.

مطابق برنامه ششم و هفتم توسعه سالانه 270 محله و سکونتگاه غیر رسمی و ناکارآمد در کشور بازآفرینی و ساماندهی می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار