مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اختصاص ۳۰۰میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای احیاء سکونتگاه‌های غیر‌رسمی ایلام خبرداد.
کد خبر: ۷۰۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 16 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اصغر کاظمی اظهار داشت: با توجه به این‌که بافت‌های قدیمی و فرسوده، بافت‌هایی هستند که در فرآیند زمان طولانی شکل گرفته و تکوین یافته و امروزه در محاصره تکنولوژی گرفتار شده‌اند و به لحاظ ساختاری و عملکردی دچار کمبود گشته و اغلب جوابگوی نیاز ساکنین خود نیستند، طرح بازآفرینی در ایلام مانند سایر استان‌ها  انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: برای احیای ساختاری و عملکردی و برطرف  کردن گذشته این قبیل بافت‌های شهری اجرای طرح احیای بافت‌های فرسوده شهری ضرورتی اجتناب پذیر است.

وی گفت: در راستای بازآفرینی بافت‌های فرسوده در استان ایلام 300 میلیارد تومان اعتبار استانی منظور که 200 میلیارد تومان از این اعتبار از طرف شهرداری‌های استان و 100 میلیارد تومان از اعتباراستانی اختصاص یافته است.

کاظمی، ناهمخوانی «فضاهای فراغتی»، «فرهنگی و پارکینگ»، «فقدان سلسله مراتب مناسب در شبکه ارتباطی» و عدم امکان نفوذپدیری به داخل بافت ارگانیک، «کاربری‌های ناسازگار» و «جاذب ترافیک، وجود فضاهای بی دفاع و رهاشده» را از عوامل موثر در تسریح بازآفرینی بافت‌های فرسوده دانست و خاطرنشان کرد: به سرعت و دقت با هماهنگی شهرداری‌ها طرح  احیاء سکونتگاه‌های غیر‌رسمی ایلام انجام می‌شود.

وی افزود: برقراری «تعاملات اجتماعی»، برطرف کردن «اختلال و نابسامانی در نظام کاربری زمین»، برطرف کردن «آلودگی‌های زیست محیطی» «مقاوم سازی بناهای قدیمی»از جمله دستآوردهای این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام  تصریح کرد: 50 درصد بافت شهری ایلام فرسوده و نیازمند بازآفرینی است که از همشهریان ایلامی درخواست همکاری و همراهی در اجرای طرح را داریم./ح

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار