مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام:
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: ۳۴۵ هزار نفر در ایلام زیر چتر بیمه سلامت قرار دارند.
کد خبر: ۷۰۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 16 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین رحیمی اظهار کرد: 345 هزارنفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند که با توجه به جمعیت استان ایلام چیزی بیش از 50 درصد شهروندان ایلامی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: بیشترین بیمه شدگان، بیمه سلامت در استان ایلام را روستائیان و عشایر تشکیل می‌دهند که جمعیت 200 هزار نفری را از تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت به خود اختصاص داده‌اند.

رحیمی  افزود: از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت، 63790 از کارکنان دولت، 21400 نفر از سایر اقشار و 1006 بیمه ایرانیان، 38700  بیمه سلامت، و 389 بیمار خاص هستند.

وی به بالا بودن نرخ مراجعه شهروندان ایلامی به مراکز درمانی اشاره و گفت: شهروندان ایلامی 29 بار در حالیکه نرم کشوری 12 بار مراجعه به مراکز درمانی مراجعه و این امر موجب افزایش هزینه‌های بیمه سلامت در پرداخت‌ها می‌شود.

رحیمی در ادامه تاکید کرد: خوددرمانی، و افزایش خدمات، پاراکلینیکی از پزشکان در استان ایلام از نرم کشوری پیروی نکرده و این موارد حجم هزینه‌ها افزایش و در ارائه خدمات تاثیرگذار است که توجه شهروندان به رعایت نرم و پرهیز از خوددرمانی در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار که امید است مورد توجه قرار گیرد./ح

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار