رئیس اداره ثبت احوال نهاوند با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی آمار ولادت در نهاوند، عنوان کرد: در ۹ ماهه اول امسال دو هزار و ۶۴۰ مورد واقعه تولد در شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته که ۳ هزار و ۴۸۰ مورد ولادت به ثبت رسیده، نشان می‌دهد که امسال آمار ولادت در شهرستان یازده درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۰۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶ 16 January 2019
روح‌الله مهدوی‌تبار گفت: امسال آمار وفات در نهاوند یک و نیم درصد کاهش داشته و متاسفانه بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در نهاوند را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تسنیم، مهدوی‌تبار در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در ۹ ماهه اول سال ۹۷ در شهرستان نهاوند ۷۴۵ واقعه وفات به ثبت رسیده است که در مقایسه با ۹ ماهه اول سال ۹۶ کاهش یک و نیم درصدی واقعه وفات در شهرستان را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از تعداد ۷۴۵ واقعه وفات به ثبت رسیده در شهرستان ۴۴۶ نفر مرد و ۲۹۹ نفر زن و همچنین از این تعداد ۳۵۶ مورد شهری و ۳۸۹ مورد روستایی است و به طور میانگین در طی این ۹ ماه در هر شبانه‌روز سه نفر در شهرستان فوت کرده‌اند.

مهدوی‌تبار افزود: در ۹ ماهه نخست سال ۹۷ بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۰۲ مورد بیشترین علت مرگ و میر در شهرستان را به خود اختصاص داده است و سرطان‌ها و تومور‌ها با ۱۰۴ مورد و بیماری‌های دستگاه تنفسی به ترتیب دومین و سومین علت مرگ و میر در شهرستان نهاوند هستند.

وی با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی آمار ولادت در نهاوند، عنوان کرد: در ۹ ماهه اول امسال دو هزار و ۶۴۰ مورد واقعه تولد در شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته که ۳ هزار و ۴۸۰ مورد ولادت به ثبت رسیده، نشان می‌دهد که امسال آمار ولادت در شهرستان یازده درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند گفت: همچنین در ۹ ماهه اول سال ۹۷ در شهرستان نهاوند شاهد افزایش ۸.۵ درصدی آمار طلاق هستیم و همچنین طی این مدت آمار ازدواج در شهرستان ۵.۶ درصد کاهش داشته است.

مهدوی‌تبار اظهار داشت: در ۹ ماهه اول سال ۹۷ در شهرستان ۳۸۲ واقعه طلاق به ثبت رسیده است که در مقایسه با نه ماهه سال ۹۶ که ۳۵۲ مورد طلاق در شهرستان به ثبت رسیده، شاهد افزایش ۸.۵ درصدی آمار طلاق در شهرستان هستیم.

وی تاکید کرد: نسبت ازدواج به طلاق در طی نه ماهه اول سال ۹۷، ۳.۴ درصد است و در مقابل هر سه ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

مهدوی‌تبار تصریح کرد: همچنین در طی این مدت دوام زندگی مشترک در هنگام طلاق در شهرستان هفت سال بوده است و این شاخص در کل استان برابر هشت سال است.

وی با اشاره به کاهش ۵.۶ درصدی آمار ازدواج در شهرستان، افزود: در ۹ ماهه اول سال ۹۷ در شهرستان هزار و ۳۰۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که در مقایسه با ۹ ماهه سال ۹۶ که هزار و ۳۸۱ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است، شاهد کاهش ۵.۶ درصدی آمار ازدواج در شهرستان هستیم.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند عنوان کرد: همچنین در ۹ ماهه نخست سال ۹۷ به طور متوسط در هر شبانه‌روز تقریبا پنج ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است.

مهدوی‌تبار بیان کرد: طبق آمار مقایسه‌ای که در اداره ثبت احوال نهاوند صورت گرفته است طی سال‌های ۹۱ تا ۹۷ شاهد روند افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در شهرستان هستیم.

وی گفت: در ۹ ماهه اول سال ۹۱ تعداد دو هزار و ۴۰۰ مورد ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با نه ماهه اول سال ۹۷ که هزار و ۷۰۰ مورد ازدواج به ثبت رسیده است نشان دهنده کاهش روند ازدواج طی این هفت سال در شهرستان هستیم.

مهدوی‌تبار افزود: همچنین در نه ماهه اول سال ۹۱، ۳۲۰ مورد طلاق در شهرستان به ثبت رسیده و در نه ماهه اول سال ۹۷، ۴۲۰ مورد واقعه ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است که مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد آمار طلاق نیز در طی این هفت سال در شهرستان سیر صعودی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار