تابناک گزارش می دهد:
هفته جاری یکی از طلائی ترین هفته های بارشی چند سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد بوده است به گونه ای که طی همین برخی مناطق و شهرستان ها یا به ترسالی (گذشتن از میانگین بلند مدت) رسیده اند و یا اینکه در شرف رسیدن به ترسالی هستند.
کد خبر: ۷۰۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 17 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هفته جاری یکی از طلائی ترین هفته های بارشی چند سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد بوده است به گونه ای که طی همین برخی مناطق و شهرستان ها یا به ترسالی (گذشتن از میانگین بلند مدت) رسیده اند و یا اینکه در شرف رسیدن به ترسالی هستند.
جزئیات یک هفته طلایی بارشی در استان
در گزارش بارش های اخیر هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش ها اینگونه گزارش شده است : اخرین تغییرات بارش های استان تا ساعت 18:30پنج شنبه 27دیماه 97 ، جاورده 151.4 ، منصور خانی کاکان 120 ، قلعه رئیسی 114 ، لنده 112 ، ماشمی زیلایی 100.8 ، سراسیاب یوسفی 100 ، قلعه دختر 90 ، یاسوج 87.5 ، سرفاریاب 83 ، سی سخت 71.7 ، باشت 67.5 ، بوستان 67 ، سوق 59 ، دهدشت 51.4 ، لیکک 48.9 ، چرام 42 ، دوگنبدان 26.5 ، امامزاده جعفر 26.3
در ادمه گزارش آمده است بقیه ایستگاه های باران سنجی بدلیل عدم ارتباط مخابراتی وقطع برق گزارش بارش ها ا ائه نشده است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است : وضعیت جوی هفته اینده فعلا باتوجه به بررسی نقشه های جوی ازامشب کاهش محسوس دما را طی هفته پیش رو تا پایان هفته داریم . به لحاظ بارش فعلا بارش خاصی تا پنج شنبه هفته بعد در سطح استان نداریم ولی از امشب تا فردا عصر پدیده گردوخاک در سطح استان بویژه مناطق گرمسیری پیش بینی می شود وهمچنین در برخی نقاط استان وگردنه ها ومناطق کوهستانی وبویژه مناطق گرمسیری استان مه شامگاهی و صبحگاهی پیش بینی می شود .
در پایان گزارش توصیه شده است : هم استانیهای عزیز کاهش دما وسرما ویخزدگی معابر عمومی وجاده ها را در طی هفته پیش رو جدی بگیرند.
 
جزئیات یک هفته طلایی بارشی در استان / نشست اضطراری ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد / هشدار کاهش شدید دما در استان / یاسوجی ها منتظر دمای منفی ۱۰ باشند
کنده شدن درخت بر اثر وزش باد شدید در یاسوج

نشست اضطراری ستاد بحران استان
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از بروز خسارت در بخش های مختلف زیرساختی در پی بارش های اخیر خبر داد.

وحید محمدی تبار شامگاه پنجشنبه در نشست اضطراری ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد، افزود: شدت بارش ها به شکلی بوده که بروز خسارت در بخش های مختلف مانند کشاورزی و زیرساختی، تاسیسات خدمات رسانی و آبگرفتگی منازل به ویژه در شهرستان کهگیلویه و شهر یاسوج را شاهدیم.
محمدی تبار با بیان اینکه خوشبختانه تا این لحظه خسارت جانی گزارش نشده است، ابراز داشت: برآورد خسارات در مناطق مختلف استان انجام خواهد شد.
محمدی تبار با تاکید بر برآورد خسارت تمامی بخش های مختلف با محوریت فرمانداری های استان، اظهار کرد: در همین راستا ظرف مدت ۷ روز جمع بندی تمام خسارت ها با برآورد فنی توسط فرمانداری ها انجام خواهد شد و از طریق مدیریت بحران استان و حوزه متولی به وزارت کشور ابلاغ می شود.
مدیرکل بحران استانداری خواستار پوشش گزارشی کامل خسارت ها با برآورد اصولی شد.
محمدی تبار با اشاره به جذب ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه خسارت های بحران زمین لرزه های به وقوع پیوسته در استان،  از هدفگذاری جذب ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر در حوزه خسارات بحران تا پایان سال خبر داد.
 
دانلود
 طغیان رودخانه جاورده در چاروسا
هشدار کاهش شدید دما در استان / یاسوجی ها منتظر دمای منفی ۱۰ باشند

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از افت دمای محسوس در استان تا مرز منفی ۱۰ درجه سانتیگراد در مرکز استان خبر داد.

رضا کاکاوند افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته، دمای شهرهای مختلف استان در روزهای آتی با کاهش محسوس روبه رو می شود.

کاکاوند با اشاره به خروج سامانه بارشی از جو استان، ابراز داشت: وضعیت هوای استان در ۲۴ ‌ساعت آینده با جوی آرام پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان از شکل گیری گرد و غبار در چند شهر جنوب کشور خبر داد و گفت: احتمال بروز پدیده گرد و غبار طی روز آینده در مناطق گرمسیری استان وجود دارد.

کاکاوند تصریح کرد: همچنین سرعت وزش باد در برخی مناطق تا ۸۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار