خطیب جمعه موقت چرام : دولت باید رویکرد انفعالی نمی تواند گستاخی اروپا را متوقف کند و با خروج از برجام،در جهت احقاق حق ملت شریف ایران گام بردارد.
کد خبر: ۷۰۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 18 January 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمدازچرام،حجت الاسلام مجتبی فرهمند ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه امروزه یکی از واجبات و ضروریات زندگی،انتخابی هست که ما انجام می دهیم؛انتخاب رشته،اسم،شغل ، دوست ، دین،الگو و..اظهار کرد: همه این انتخابها در زندگی انسان تاثیراتی دارند چه مثبت و چه منفی،یکی از مهمترین انتخابها،انتخاب الگو هست که موثرترین نقش را ایفا می کند و قرآن کریم،پیامبر اسلام را به عنوان بهترین الگو و روش معرفی می کند.
امام جمعه موقت چرام،عنوان داشت: نه فقط پیامبر اکرم که خاندان اهل بیت بهترین الگو و سیره عملی و رفتاری برای بشریت هستند و بالاتر از آنها،مادر سادات حضرت زهرا را می توان عصاره کاملترین الگو و سیره معرفی کرد،پس بشر،امروز مخصوصا ما شیعیان و موالیان حضرت راهی جز الگوبرداری از حضرت نداریم چون مسیری نزدیکتر برای رسیدن به هدف که همان خشنودی و رضایت حق است وجود ندارد.
وی،افزود: حضرت زهرا متعلق به ۱۴ قرن پیش است و معنای الگوبرداری این نیست که در کوزه گلی آب بخوریم و از حصیر استفاده کنیم بلکه سبک زندگی حضرت یعنی استفاده از اصول حاکم بر زندگی حضرت در زندگی روزمره خود.

حجت الاسلام فرهمند به برخی اصول حاکم بر زندگی حضرت زهرا اشاره داشت و با بیان اینکه ساده زیستی یکی از این اصول بود،گفت: ساده زیستی با سختگیری و سخت زیستی در تضاد است،یکی از مهمترین دلایل تاخیر در ازدواج جوانان همین سخت گیری های خانواده هاست،هزینه های بی جا و مخارج اضافی که کمر جوانان در شرف ازدواج را زیر فشار خم می کند.
وی به عفت در گفتار و رفتار و عفت جنسی حضرت اشاره داشت و تصریح کرد: حضرت وقتی نامحرم نابینا به خانه می آمد،حجاب خود را تمام و‌کمال رعایت میکرد اما چرا امروز این همه فساد اخلاقی جوامع بشری را فرا گرفته است

خطیب جمعه موقت چرام در خطبه های نماز سیاسی،عبادی این هفته با اشاره به ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی،ابراز کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته نشان داده در کنار ارزش های الهی و انسانی که رسالت انقلاب و حرکت امام خمینی بوده در حوزه های پیشرفت کشور و دانشی که در زمان پهلوی همیشه دست نیافتنی تصور می شد در تراز اولین ها بروز و ظهور یافته است.
وی،افزود: نگاهی به آمار پیشرفتها و توانمندی های جمهوری اسلامی که ایران اسلامی را در حوزه های پزشکی،علوم پیشرفته،تکنولوژی،فن آوری های هسته ای جدید،نظامی و صنعتی،در زمره رتبه های نخست دنیا نشان می دهد،بیانگر تحول عظیم و پیشرفت خیره کننده ایران بعد از انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام فرهمند،ادامه داد: این در حالی است که دشمنان ملت ایران با ایجاد موانع متعدد،سرعت پیشرفت ایران را مهار کرده و با ابزار رسانه ای خود سعی در پوشاندن واقعیت های انقلاب داشته و دارند.

امام جمعه موقت چرام،خاطرنشان کرد: آنچه انقلاب اسلامی را ۴۰ سال ساخته ، وابستگی روزافزون امت با ولی امر است،آن عاملی که انقلاب اسلامی را از گردنه های سخت و فتنه های بزرگ به سلتمت عبور داد و تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد همیین ولایت محوری برخواسته از بصیرت و استقامت امت انقلابی و مومن است و در ادامه همین ولایت محوری،ضامن بقا انقلاب و شکست دشمنان قسم خورده در راس آمریکا و اسرائیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه آنچه امروز باعث یاس و ناامیدی دشمن در ۴۰ سالگی نظام شده،حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی است،گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی فرمود؛ از جمله کارهایی که مردم کی توانند به بهترین وجه در خدمت کشور انجام دهند حضور در عرصه های مختلف انقلاب است.
حجت الاسلام فرهمند در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به برجام و با بیان اینکه سه سال از روز آغاز تعهدات ۵+۱ برجام گذشت،گفت: در دی ماه ۹۴ رئیس جمهور محترم در برنامه زنده تلویزیونی گفته بود امروز با اعلام رسمی اجرای برجام ، پرونده هسته ای ایران امنیت زدایی شد،قطعنامه های ظالمانه علیه ایران لغو شد،طومار تحریم ها در هم پیچیده شد،اما امروز بعد از سه سال علاوه بر بی دستاوردی برجام،در حال حاضر دو هفته از سال میلادی جدید سپری شده است و‌ جز وعده های پوچ‌چیزی از بسته اروپایی موسوم به spv نصیب ایران نشده است.
وی،متذکر شد: تجربه نشان داده که وعده های اروپا و هم پیمانان آمریکا هم مثل برجام بی نتیجه و پوچ هست و تمام تلاش آنها این است که وضعیت ایران و برجام و تعهداتشان در همین بلاتکلیفی معلق کنند تا راه گفتگوهای جدید موسوم به برجام ۲ و ۳ باز شود،امروز تمام توافقات ما،طرف غربی یکجانبه است و‌ تنها ایران است که به تعهدات خود عمل می کند.
وی،اضافه کرد: این مطلب را باید شفاف گفت که طرف غربی به خوبی دریافته و خاطرجمع شده که چنانچه تعهدات برجامی خود را زیر پا بگذارد یا انجام آن را به تعویق بیندازد واکنش جدی ایران از جمله خروج از برجام را برنخواهد انگیخت بنابراین دلیلی نمی بیند عمل کند،مطالبه جدی مردم شریف از دولت اقدام انقلابی است، امروز دولت نیازمند این است که باور کند برجام به پایان رسیده است.
خطیب جمعه موقت چرام،تصریح کرد: در این برهه،خروج از برجام و باز گذاشتن راه مذاکره با کسانی که قدرت عمل به تعهداتشان را دارند،این گزینه بهتر از ماندن در توافق یک جانبه،تحریم های سخت تر از پیشابرجام،دلخوش کردن به اقدامات نمادین اروپا و رکود بی سابقه در کشور است.
وی،خاطرنشان کرد: دولت باید رویکرد انفعالی نمی تواند گستاخی اروپا را متوقف کند و با خروج از برجام،در جهت احقاق حق ملت شریف ایران گام بردارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار