به مناسبت 29 دي روز هوای پاک:
معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به این که یزد گام‌های بلندی در زمینه‌ی توسعه‌ی فرهنگ دوچرخه ‎ سواری برداشته است، گفت : می‌توان انتظار داشت که دوباره شاهد خیل عظیمی از دوچرخه در خیابان‌های این شهر باشیم، به شرط آن که مردم پا به پای دستگاه‌های اجرایی چون شهرداری رکاب بزنند .
کد خبر: ۷۰۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 19 January 2019

« مهدی جمالی نژاد » با اشاره به آلودگی هوا به عنوان یکی از مهمترین مشکلات کلانشهرها ، اظهار کرد : هر چند دستگاه‌ها به ویژه محیط زیست بسیار به حوزه‌ی آلودگی هوا توجه دارند و سایر دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم برای مقابله با آلودگی هوا را فراهم می‌کنند اما هنوز با مشکل جدی آلودگی هوا روبرو هستیم .

وی افزود : حرکت به سمت شهرهای انسان ‏ محور و استفاده از حمل و نقل پاک ، لازمه‌ی مقابله با آ لودگی هواست که شهرهای تاریخی چون یزد و اصفهان ، اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده‌اند .

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اهمیت رونق استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از پاک‌ترین وسایل نقلیه ، تصریح کرد : هر چند دوچرخه به عنوان وسیله‌ی ورزشی بیشتر کاربرد دارد اما استفاده از آ ن در شهرهایی چون یزد ، گویای توجه مردم به این وسیله‌ی نقلیه است و شو ا هد تاریخی موجود ، این مس ئ له را ثابت می‌کند .

وی یزد را شهر دوچرخه‌های دیروز و امروز عنوان و اضافه کرد: یزد گام‌های بلندی در زمینه‌ی توسعه‌ی فرهنگ دوچرخه ‏ سواری برداشته و می‌توان انتظار داشت که دوباره شاهد خیل عظیمی از دوچرخه در خیابان‌های این شهر باشیم به شرط آن که مردم پا به پای دستگاه‌های اجرایی چون شهرداری ، رکاب بزنند .

وی با بیان این که مردم باید برای شهری پاک پیشگام شوند ، تصریح کرد : شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها به تنهایی نمی‌توانند به پاک بودن هوای شهر و کنترل ترافیک اقدام کنند و لازم است مردم دوچرخه ‏ سوار شوند تا بتوان در شهر شان، هوای پاک را دوباره تنفس کرد .

این مسئول در مورد همکاری رسانه‌ها نیز بیان کرد : مردم باید از ذرات آلوده‌ی هوا، مضررات و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوای شهرشان آگاه باشند و این رسالت بر عهده‌ی رسانه‌ها و خبرگزاری‌هاست تا به ارتقای سطح فرهنگ مردم در حفظ هوای پاک و ترویج استفاده از وسایل نقلیه کمک کنند .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار