در یازدهمین نشست شب یزد مطرح شد؛
وزیرسابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌‌ اشتراکات ارزشی موثرترین نیاز توسعه اجتماعی است گفت: گسترش نهادهای اجتماعی نقش مهمی در توسعه اجتماعی و کاهش آسیب‌های این حوزه ایفا می‌کند.
کد خبر: ۷۰۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 19 January 2019

«علی ربیعی» در یازدهمین نشست ماهیانه فرهنگی اجتماعی شب یزد که با موضوع دگرگونی اجتماعی برگزار شد، با بیان این که امنیت روانی جامعه یکی از ضرورت‌های اجرایی برای توسعه اجتماعی است، اظهار کرد: خوشبختانه استان یزد در بحث امنیت روانی وضعیت مطلوبی دارد.

وی با اشاره به اهمیت کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف برای پیشرفت بیش از پیش افزود: مدیریت صحیح سن ازدواج، توجه ویژه به نرخ رشد جمعیت و مدیریت ضریب نفوذ اینترنت را از جمله مواد حائز اهمیت در حوزه دگرگونی اجتماعی است که باید بیش از پیش به آنها توجه شود.

این استاد دانشگاه‌های تهران در مورد اهمیت مدیریت جمعیت کشور و تأثیر آن در کاهش آسیب های اجتماعی، افزود: اگر نرخ رشد جمعیت ایران مدیریت نشود در آینده با بیش از 30 میلیون سالمند در کشور مواجه خواهیم بود.

ربیعی پیش بینی وجود بیش از سه میلیون زن تنها به معنای دختران میانسال ازدواج نکرده را از جمله تهدیدات کشور در حوزه دگرگونی اجتماعی دانست و بیان کرد: استفاده بیش از حد و نادرست از اینترت توقع افراد از خود را به شکل کاذبی افزایش می‌دهد و همین عامل در آینده فرد را دچار سرخوردگی درونی می‌کند.

این استاد جامعه شناس در ادامه با بیان این که سرخوردگی درونی از جمله عوامل جدی در افزایش آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: افزایش آمار طلاق بین سطوح مختلف جامعه یکی از چالش‌های ناشی از افسردگی درونی محسوب می‌شود.

وی با بیان این که متأسفانه طبق آمارهای بدست آمده آمار طلاق بین افراد تحصیل کرده و کارمند بیشتر از افراد بیکار و کمتر برخوردار است، بیان کرد: آمارهای نشان می‌دهد عدم آموزش در روابط جنسی، احساس خیانت از سوی شوهر و عدم تناسب آشنایی زوجین از هم برای آغاز زندگی مشترک بیشترین دلایل بروز طلاق است.

ربیعی کم شدن رضایت افراد از زندگی را یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی حال حاضر جامعه عنوان کرد و افزود: متأسفانه ذهن عمومی جامعه در حال سوق دادن به افزایش توقع است که باید نسبت به مدیریت آن اقدام شود.

وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود اشتراکات ارزشی را از جمله موثرترین نیاز توسعه اجتماعی جوامع دانست و بیان کرد: چندگانگی ارزشی و تغییر گروه‌های مرجع، آسیبی جدی در حوزه مدیریت اجتماعی است.

این استاد دانشگاه‌های تهران با بیان این که عدم استفاده از گروه‌های مرجع معتبر را یکی دیگر از چالش‌های اجتماعی است، گفت: گسترش نهادهای اجتماعی نقش مهمی در توسعه اجتماعی و همچنین توسعه همه جانبه کشور ایفا می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد نهادهای میانی برای کنترل مستمر آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: وضعیت مطلوب استان یزد درحوزه اجتماعی به خاطر وجود نهادهای میانی متعدد در این استان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار