مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «مادران‌ چشم‌انتظار» در قم خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 20 January 2019

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی با بیان اینکه هوای شهر مقدس قم هنوز متبرک به نفس‌های 100 مادر شهید دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: شهدای این مادران، جاویدالاثر هستند و ضرورت دارد که با انتشار زندگی این مادران، غیر از تکریم این اسوه‌های صبر و استقامت، این‌ها را به‌عنوان الگوهایی برای زندگی پر از آلودگی فضای مدرن شهری معرفی کنیم.

وی افزود: باید این مادران به‌عنوان الگوهایی که از عزیزترین کسان خودشان گذشتند و هنوز چشم‌انتظار خبری از مسافرین راه حق هستند، معرفی و تجلیل شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در پی برنامه‌ریزی انجام‌شده برای برگزاری چهلمین سال انقلاب اسلامی تحت عنوان چله سرو، یکی از سرفصل‌های مورد تأکید برای برنامه‌ریزی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، مرتبط بافرهنگ ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که در این در این راستا، مجموعه برنامه‌هایی برنامه‌ریزی شد که یکی از این برنامه‌ها برنامه‌ای با عنوان مادران چشم‌انتظار است.

وی با اشاره به اینکه هدف بعدی از اجرای این برنامه، ضبط تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: سعی کردیم با همکاری انجمن سینمای جوان که یکی از نهادهای رسمی در حوزه تولیدات فیلم‌های کوتاه و مؤثر فرهنگی هستند، جشنواره فیلم کوتاه مادران چشم‌انتظار را برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم توضیح داد: پس از گردآوری این آثار، فیلم‌های کوتاهی با این مضمون مادران شهدای جاویدالاثر، ساخته خواهد شد و ان شاءلله با تجلیل از این مادران، آثار برگزیده این جشنواره موردتقدیر قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: اختتامیه این جشنواره هم‌زمان با وفات ام‌البنین(س) مادر شهدای جاویدالاثر و اسوه صبر و استقامت، و شجاعت و ایثار خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار