کد خبر: ۷۰۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 20 January 2019

شاهين قديانی | بی قانون

موقع خرید از سایت‌های دیجیتال به قسمت نظرات کاربران توجه می‌کنید؟ اگر تا حالا قسمت نظرات کاربران رو نخوندید موقع خرید بعدی حتما نظرات رو نخونید و به همان روال قبلی برید جلو، چون کلا بدتر گیج میشید. مثلا می‌خوای یک محصول دیجیتال بگیری، بیست تا نظر نوشته: عالی، بیست، حرف نداشت. تا میایی دکمه خرید رو بزنی چشمت به یک نظر میفته که نوشته: تا زدمش به برق، منفجر شد و خونه‌مون آتیش گرفت، باجناقم هم یک کلیه‌اش رو از دست داد، هر هفته باید بره دیالیز. بعد هم خونمون رو از دست دادیم، زنم طلاق گرفت. باجناقم از من شکایت کرد، الان هم با وثیقه سند خونه پدرم آزادم. یعنی وقتی نظرات کاربران رو جمع‌بندی می‌کنی به این نتیجه می‌رسی که اگر این محصول رو بخری یا چهل سال عمر می‌کنه یا هفته اول می‌ترکه و وقتی هم برای گارانتی اقدام کنی متوجه میشی که خدمات پس از فروش، محصول رو وا نکرده پس فرستاد.

البته بعضی از نظرات منفی هم ناشی از کیفیت کم محصول نیست. مثلا زیر هدفون نوشته دو هفته است هر کاری می‌کنم من صدای طرف مقابل رو می‌شنوم ولی اون صدای من رو نمیشنوه، ویندوزم رو هم عوض کردم ولی فایده نداشت. یک نفر جواب داده طبیعیه که صدات نره، چون این مدل هدفون کلا میکروفن نداره. یا برای یک مدل گوشی، طرف نوشته هرچی سیم کارت دوم رو جا می‌زنم گوشی تشخیصش نمیده. بعد یکی زیرش نوشته چون گوشی تک سیم کارته، سیم کارت دوم رو کجا داری جا می زنی؟

بعضی از نظرات هم مثل تعصبات قومی قبیله‌ای از روی تعصبات مارک و برندی نوشته میشه مثلا اندرویدی‌ها به اپلی‌ها حمله می‌کنند. اپلی‌ها « استیوجابز» گویان به اندرویدی‌ها حمله می‌کنند. لنوویی‌ها زیر محصولات دِل بد و بیراه می‌نویسند و پلی‌استیشنی‌ها نینتندویی‌ها رو تکفیر می‌کنند. در حالی که نزدیک‌ترین برخوردشون با اون محصول دیدن ده ثانیه از تبلیغش وسط سریال بانوی عمارت بوده.
البته نباید از حق گذشت که بعضی از کاربرها واقعا وقت می‌گذارند و با بررسی دقیق محصول نظرات کاملا کارشناسی شده درباره اون محصول ارائه میدن مثلا اخیرا یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فعال در زمینه دیجیتال، موز برای فروش آورده، یکی از کاربران زیرش نوشته نقطه ضعفش اینکه بعد از یک هفته سیاه میشه، ولی خوشمزه است، پوستش راحت کنده میشه و ارزش غذایی هم داره. من این محصول رو قبلا تهیه کردم ولی از این سایت نگرفتم. هم خالی میشه خورد هم با شیر میشه انداخت تو مخلوط کن و شیرموزش کرد. یکی دیگه هم نوشته به راحتی با شیر در مخلوط کن مخلوط میشه، بسیار خوش رنگ و لعابه و اندازه و فرمش هم بسیار عالیه.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار