عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قبل از انقلاب پنیر بلغاری، مرغ هلندی و سیب لبنانی مصرف می‌کردیم و کلا همه محصولات وارداتی بود، افزود: امروزه بعد از انقلاب با وجود خشکسالی‌ها هم صادر کننده و هم تولید کننده هستیم. بنابراین سطح زندگی مردم بالاتر رفته است
کد خبر: ۷۰۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 21 January 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی  با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: مهمترین دستاورد انقلاب همان دلایل انجام آن بوده و اینکه مردم احساس می‌کردند که شاه، آدم امریکا و انگلیس است و درست فکر می‌کردند. در خاطرات شاه نیز آمده که هر چه آمریکا و انگلیس گفتند انجام دادم در آخر نیز به ما پشت کردند. در آن زمان 40 هزار مستشار آمریکایی در ایران حکومت می‌کردند به طوری‌که در خاطرات سفیر آمریکا آمده که چگونه هر از چند روزی دستورات آمریکا را به شاه منتقل می‌کرده و شاه نمی‌توانست هیچ تصمیمی بگیرد و برای ماندگاری هر کاری می‌کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاه در عین حال که 37 سال حکومت کرد اما شهر تهران حتی فاضلاب زیرزمینی و یا یک متر مترو نداشت. حتی پزشکان هندی و بنگلادشی در ایران جولان می‌دادند و مردم آرزو داشتند اگر بیمار می‌شوند به خارج از کشور بروند اما امروز اروپایی‌ها برای درمان به ایران می‌آیند.

در خاطرات سفیر آمریکا آمده که چگونه هر از چند روزی دستورات آمریکا را به شاه منتقل می‌کرده و شاه نمی‌توانست هیچ تصمیمی بگیرد و برای ماندگاری هر کاری می‌کرد
بیشترین بیمارستان‌ها بعد از انقلاب ساخته شدند

وی اظهار کرد: در دورافتاده‌ترین روستاها نیز خانه بهداشت وجود دارد. ما بهترین فوق تخصص‌ها را داریم و بیشترین بیمارستان‌ها بعد از انقلاب ساخته شده است. از نظر ورزشی اگر قبل از انقلاب یک دوره جام جهانی فوتبال را شرکت کردیم اما بعد از انقلاب 4 بار رفتیم و بهترین نتایج را کسب کردیم. حتی در رشته‌هایی که بوجود آورنده آنها کشورهای دیگر بودند نیز مقام کسب کردیم. در ووشو با اینکه چینی‌ها آن را راه انداخته بودند مقام آوردیم. در والیبال جزء 10 تیم برتر جهان هستیم و شاهد بودیم که 3 خواهر با هم در جهان مدال کسب کردند؛ از طرف دیگر درفوتسال زنان مدال آوردیم و در فوتبال ساحلی نیز در رتبه دوم جهان هستیم.

در المپیاد در بین کشورهای در حال توسعه جزء مدال آوران هستیم

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: در حوزه نانو جزء 5 کشور برتر جهان هستیم . در حوزه نظامی در گذشته وابستگی به کشورهای دیگر را داشتیم اما امروزه موشک نقطه زن ساختیم؛ حتی در بسیاری از علوم دیگر با وجود تحریم‌ها خودمان کار می‌کنیم. صدها کیلومتر مترو در شهرهای بزرگ راه انداختیم. دانش‌آموزان اگر به المپیادهای جهانی بروند اگر 5 تیم باشند 4 تیم دیگر حتما اروپایی و آمریکایی هستند یعنی ایران در بین کشورهای در حال توسعه جزء مدال آوران است و همه این‌ها نتیجه استقلال‌طلبی است.

سطح زندگی مردم بعد از انقلاب بالاتر رفته است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قبل از انقلاب پنیر بلغاری، مرغ هلندی و سیب لبنانی مصرف می‌کردیم و کلا همه محصولات وارداتی بود، افزود: امروزه بعد از انقلاب با وجود خشکسالی‌ها هم صادر کننده و هم تولید کننده هستیم. بنابراین سطح زندگی مردم بالاتر رفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قبل از انقلاب از هر 100 خانواده یک نفر تلفن ثابت نداشت اما درحال‌حاضر ضریب نفوذ تلفن‌ها در منازل، اینترنت و موبایل بسیار بالا رفته است حتی تقاضای زیاد برای خرید خودرو نشان دهنده قدرت خرید مردم است.

وی تصریح کرد: رضا شاه اگر یک راه‌آهن برای متفقین درست کرد اما امروزه در اقصی نقاط کشور راه‌آهن ایجاد شده و اکثر جاده‌ها 4 بانده شده است. راه‌های شمال که قدیمی بوده توسط جمهوری اسلامی راه‌های جدیدی ساخته شده و امیدوارم جاده تهران شمال نیز به زودی تمام شود که البته طولانی شدن آن به دلیل پیچیدگی‌های جغرافیایی آن است و راه تهران­­_رشت که تبدیل به اتوبان شده است، فیروزکوه نیز به همین شکل است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس خاطر نشان کرد: در تمام زمینه‌ها در حال رشد با درجات مختلف بودیم در حالی که قبل از انقلاب 7 میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم امروزه به 1.5 میلیون بشکه نفت رسیده‌ایم و قیمت‌ها نیز فاصله زیادی نگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار