مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: مرحله اول پروژه احداث باغ موزه دفاع مقدس استان همزمان با گرامیداشت دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۷۰۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 22 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ محمدرضا شرف بیانی اظهار داشت: مراحل ساخت مرحله اول این باغ موزه با اعتبار 18 میلیارد ریال به اتمام رسیده و عملیات چیدمان دکورها طی روزهای آینده انجام می پذیرد.

وی افزود: این مرحله در چندین گالری ساخته شده و طراحی و نقاشی فضا، تعبیه سیستم های نورپردازی، صوت، برق، گرمایشی و سرمایشی آن به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام یادآور شد: این مرحله شامل گالری هایی چون جانمایی عکس سه هزار شهید دفاع مقدس استان ایلام، هجوم و حمله عراق، بازسازی وضعیت شهرهای ایلام در زمان جنگ، سنگرهای فرماندهی، نقش ایلات و عشایر در زمان جنگ و عملیات ها، حضور مردم در دوران دفاع مقدس، بازسازی عملیات های واقع شده در ایلام نظیر فتح میمک، کوشک، محرم، والفجر پنج، شرایط زندگی مردم در آوارگی و ... است.

سرهنگ شرف بیاتی اضافه کرد: مرحله دوم این باغ موزه نیز بعد از افتتاح مرحله دوم آغاز می شود و بر اساس زمان بندی پیش بینی شده تا مهرماه سال آینده و همزمان با برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه برای ساخت و تکمیل مرحله دوم پروژه باغ موزه دفاع مقدس مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، اظهار داشت: در فاز دوم باغ موزه بوستان معلم و میدان دفاع مقدس با جانمایی اِلمان هایی مربوط به زمان جنگ تحمیلی به باغ موزه الحاق می شوند بدون اینکه در ساختار و کاربری اصلی آنها تغییر ایجاد شود./م

 ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار