رییس کل دادگستری قزوین:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: اگر مفهوم واقعی عدالت که مورد تاکید انبیاء الهی بوده است را بتوانیم به درستی و دقیق در جامعه اجرا کنیم بدون شک جامعه را به سمت تعالی و سعادت سوق داده ایم.
کد خبر: ۷۰۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 22 January 2019

سعادت جامعه با اجرای صحیح عدالتبه گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در دیدار مردمی مسئولان قضایی استان با مردم شریف قزوین که در مسجد بلاغی صورت پذیرفت، ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) را تسلیت گفت و عنوان کرد: ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) فرصت مغتنمی است تا سیره، رفتار، مودت و محبت دخت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) را بررسی کنیم، زیرا توجه به شیوه زندگی این بانو بهترین الگو برای تعالی و استحکام بنیان خانواده است.

 

 

 

رییس کل دادگستری قزوین افزود: باید از ظرفیت ایام فاطمیه (س) به خوبی بهرمند شویم و بتوانیم در این ایام ارزش های دینی و اسلامی را برای نسل جوان در مقابل تهاجمات به خوبی تبیین نماییم.

این مقام قضایی دینداری و ولایتمداری، قناعت، اخلاق پسندیده، گشاده رویی با اعضای خانواده و توجه به عفاف و حجاب را نمونه ای از خصلت های ارزشمند زندگانی حضرت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: این بانو الگوی نمونه زنان تاریخ بشریت است و زنان جامعه باید صفات، رفتار و کردار این بانو را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

  

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی همیشه مورد تاکید ائمه اطهار(ع) بوده است و یک امر الهی دانسته اند و حضرت فاطمه (س) بر این نکته تأکید می‌کنند که خداوند عدالت را در میان انسان‌ها قرار داده و آنان را موظف به عمل بر طبق آن کرد تا قلب‌ها با یکدیگر و پیوند یابد.

مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: عدالت برای ایجاد وحدت و همدلی است و اگر عدالت در جامعه به درستی اجرا نشود و تضییع حقوق عمومی احساس شود موجب نارضایتی در میان مردم خواهد شد و مفهوم عدالت نباید تنها در کلام ما مسئولان باشد بلکه باید عادلانه رفتار کنیم و عدالت در عملکرد ما نمایان باشد.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مفهوم واقعی عدالت را که مورد تاکید انبیاء الهی نیز بوده است به درستی و دقیق در جامعه اجرا کنیم بدون شک جامعه را به سمت تعالی و سعادت سوق داده ایم.

این مقام قضایی استان افزود: امروز ما قبول داریم که برخی از کوتاهی ها توسط مسئولان موجب زحمت برای مردم می شود اما مردم باید خود آگاه باشند و به میدان بیایند زیرا نسبت به جامعه مسئولیت اجتماعی دارند و باید عدالت را از مسئولان بخواهند و مسئولان نیز موظف به اجرای عدالت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار کرد: نبود مسئولیت اجتماعی توسط فرد فرد جامعه موجب شده که زشتی ها جامعه ما را فرا گرفته است و تشکیل 260 هزار پرونده، حدود 4 هزار زندانی در استان، بیش از 40 درصد زندانی مواد مخدر، وقوع 4 هزار طلاق، خیانت ها، بی وفایی ها و نقض عهد ها زیبنده یک جامعه اسلامی متکی به ارزش های دین مبین اسلام و معصومین(ع) نیست.

وی تاکید کرد: بدون شک قرآن کریم نسخه بی بدیل هدایت جامعه بشری است و اگر ما به دنبال جامعه ای سرشار از امنیت، آسایش و عاری از جرائم و آسیب های اجتماعی هستیم باید به ارزش های ائمه اطهار(ع)، قرآن کریم و آموزه های دینی و اسلامی بازگردیم و باید این ارزش ها را برای جامعه بخصوص نسل جوان تبیین نماییم.

رییس شورای مسئولان قضایی استان افزود: امروز یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی ناآگاهی مردم است که موجب شده در بسیاری از مراودات اجتماعی خود متضرر شوند و این موضوع زمانی که افراد به محاکم قضایی مراجعه می کنند کاملا مشهود است و می‌توان با آموزش‌های ساده و اولیه حقوقی مردم را از حقوق ابتدایی خود در روابط اجتماعی آگاه ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی یادآور شد: آموزش همگانی حقوق در کنار تعمیق باورها و ارزش های اسلامی در جامعه یک ضرورت است و اگر بتوانیم دانش حقوقی مردم را افزایش دهیم و یا اینکه مردم در روابط اجتماعی خود مشورت نمایند قطعا کمتر دچار اختلاف می شوند و این امر موجب کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی می شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار