رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اشاره کرد: سه هزارو ۸۰۰ پروانه بهره برداری پس از انقلاب اسلامی در استان صادر شد و ۱۴۵ هزار قزوینی در صنایع قزوین مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۷۰۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 22 January 2019

اشتغال 14۵ هزار قزوینی در صنایع استان 

 

به گزارش تابناک قزوین، علی پرزحمت روز سه شنبه در نشستی که با حضور اصحاب رسانه استان قزوین با موضوع بیان دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین
برگزار شد، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران مشکلات و تنگناهای زیادی در سال های فعالیت خود به داشته است ولی رشد و شکوفایی همواره در آن مشاهده می شود و در حوزه صنعت، معدن و تجارت به خصوص در استان قزوین به خوبی می توان ثمرات و پیشرفت های انقلاب را مشاهده کرد.

پر زحمت اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در کنار همه برکاتی که برای مردم به ارمغان آورد رشد در عرصه صنعت را نیز با تلاش صنعتگران و فعالین داخلی ایجاد کرد، چرا که قبل از انقلاب اسلامی تنها ۱۶ هزار نفر در ۱۰۰ واحد صنعتی در قزوین در حال فعالیت بودند که امروز این رقم به ۱۴۵ هزار اشتغال رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ابراز کرد: اگر امروز قزوین به یکی از قطب های صنعتی کشور تبدیل شده است به جهت حمایت های انقلاب اسلامی و تلاش های دلسوزانه صنعتگران استان است، و رسیدن به رتبه اول تولید محصولات سلولوزی و شیشه دارویی، رتبه سوم در تولید لوازم خانگی و رتبه ۴ تولیدات کاشی و سرامیک در قزوین شاهدی بر این مدعاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین امروز صنعتگران استان قزوین توانسته اند رتبه ۴ کشوری در تولیدات نساجی و رتبه ۵ در عرصه تولیدات فولادی و رتبه ششم تولید قطعات خودرو در کشور باشند.

وی همچنین از حضور پر رنگ سرمایه گذاران خارجی در استان خبر دادو افزود: ۶۰۰ پروژه با ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار توسط سرمایه گذاران خارجی در قزوین در حال اجرایی شدن است که نزدیک به ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی برای استان به همراه خواهد داشت.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنین با اشاره به فعالیت اصناف در قزوین اضافه کرد: امروز اصناف استان قدرتمند، هدفمند و برنامه ریزی شده به فعالیت خود در قزوین می پردازند و حضور ۳۸ هزار اصناف در قزوین و رشد ۹۰ درصدی آن به نسبت قبل از انقلاب نوید دهنده روند رو به رشد در این عرصه در قزوین است.

پر زحمت خاطرنشان کرد: فعالیت معادن در قزوین نیز پس از انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده است و از ۷۰ معدن به ۵۷۰ مجوز و پروانه بهره برداری رسیده ایم، و با تاسیس سازمان حمایت از مصرف کننده از ابتدای امسال ۱۱ هزار واحد صنفی، صنعتی و کشاورزی ما مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قزوین خبر داد و اظهار داشت: تمام قد در کنار تولید کنندگان استان ایستاده ایم و برای رفع موانع و مشکلاتی که بر سر راه تولید آن ها قرار دارد در تلاشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار